استقلال نکونام لالیگای می شود یا کیروشی؟

استقلال نکونام لالیگای می شود یا کیروشی؟

نکونام که سال ها در فوتبال ایران بازی کرده و کاپیتان تیم ملی بوده است، با مربیان مختلفی مانند بلاژویچ، برونکو، امیر قلعه نویی، علی دایی، کارلوس کی روش و… آشنایی دارد و تاکتیک های متفاوتی را از آنها به یاد می آورد. البته فقط عنوان بازیکن و شاگرد اما به مرور زمان در تیم ملی و در زمان کارلوس کی روش کاپیتان بود و در عین حال از تیم ملی خداحافظی کرد و باید گفت خط دفاعی و افکار مخرب سرمربی پرتغالی جواد نکونام را تحت تاثیر قرار داد و این امر امروز به سرمربی استقلال دیکته شد.

جواد فوتبال دفاعی و پرسینگ را در فولاد اجرا کرد و تا حدودی موفق شد.

از زاویه ای دیگر نکونام برای تیم اوساسونا در اسپانیا نیز بازی کرد و با تیم های بزرگی مانند بارسلونا و رئال مادرید رقابت کرد. نکونام جوان است و ایده های مدرن و جدیدی دارد و این یک نکته مثبت برای استقلال است.

نکونام که خودش در پست هافبک مخرب بازی می کرد، حالا همه جور راهکارها را بلد است و می داند چطور آنها را در زمین پیاده کند و خوب می فهمد که استقلال فولاد نیست، چون اینجا همه او را زیر ذره بین می برند.

باید دید در استقلال دفاعی به سبک کروس بازی می کند یا مثل فوتبال لالیگا حمله می کند. استقلال برای این مربی جوان ابزارهایی در نظر گرفته است، چه دفاعی و چه هجومی. در دفاع آرمیان سهرابیان به تیم اضافه شد و در حمله هم بازیکن باتجربه ای مثل مهرداد محمدی برای گلزنی خرید. البته باید اشاره کنیم که امسال انتخابی های نکونام را باشگاه وارد نکرد که سرمربی با عصبانیت به این موضوع اشاره کرد و در مورد اتفاقات خارج از زمین آبی ها و نگه داشتن آنها فریاد زد.

با این تفاسیر نمی توان فهمید که نکونام با چه تاکتیکی و سیستمی در استقلال وارد زمین می شود و این احتمال هم می تواند اتفاق بیفتد و جواد در هر بازی تاکتیک ها و آرایش های مختلفی را معرفی کند و اعتقادی به ترکیب ثابت نداشته باشد که باعث می شود حریفان نمی توانند دست این مربی را بخوانند و خود را به دردسر بیاندازند.

جدای از اینها، تیم با مشکلات زیادی مواجه است و بدترین روزهای تاریخ استقلال در حال سپری شدن است. باید بدانیم که نکونام در استقلال نیاز به زمان دارد و نمی توان یک شبه قهرمان شد و هواداران آبی باید صبور باشند و جواد را در رسیدن به هدفش یاری کنند.

این احتمال وجود دارد که نکونام امسال با استقلال نتیجه قابل قبولی نگیرد اما باید در کنار او بایستند و از او حمایت کنند و هواداران و مدیران استقلال بدانند که نکونام به موقع اعتمادشان را جبران خواهد کرد اما فقط صبر می خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید