برخی هواداران دوست نداشتند نکونام سرمربی شود/ آجورلو در استقلال ماندگار است


ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901748

یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: برخی هواداران دوست نداشتند نکونام سرمربی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مومنی یکی از اعضای هیات مدیره استقلال درباره شرایط استقلالی ها گفت: استقلال در ابتدای فصل شروع خوبی نداشت اما از نظر بازی تغییرات زیادی و متنوع ایجاد کرد. این تیم فعلی با روزهای اول قابل مقایسه نیست و ساپینتو و همکارانش سخت کار کرده اند. آنها توانسته اند بر برخی از مشکلات فائق آیند و حداقل مشکلات جسمی را به خوبی حل کرده اند.

وی افزود: با این حال تیم برای انجام وظایف تاکتیکی هنوز برای رسیدن به تفاهم فکری به زمان نیاز دارد و این موضوع هنوز برای مربی مطرح نشده است. بازیکنان در آینده برای تحقق ایده های تهاجمی خود. بازیکنان استقلال این روزها آمار دوندگی بسیار خوبی دارند. اما گاهی به دلیل خطاهای انسانی نمی توانند به تاکتیک های مورد نظر دست یابند. استقلال روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت زیرا تغییر وضعیت این تیم با توجه به سبکی که شاگردان مجیدی بازی می کنند و روشی که ساپینتو در پیش گرفته است با یکدیگر تناقض دارند.

یکی از اعضای هیات مدیره استقلال تصریح کرد: به همین دلیل بازیکنان باید ذهنیت خود را تغییر دهند و این بسیار مهم است. ما یک چالش ذهنی داریم زیرا بازیکنان همان بازیکنانی هستند که سال گذشته پیروز شدند. سال گذشته شاید 70 درصد در دفاع بودیم، اما امسال 80 درصد در حمله هستیم و این تغییر ذهنی زمان می برد. مثلا مهدی مهدی پور بازیکن بسیار توانمندی است که توانایی های منحصر به فردی دارد. حالا در این شرایط جدید باید ساپینتو را برای کارهای تهاجمی راضی کند. این موضوع زمان می برد. با گذشت زمان، تیم ممکن است ایده خودش را داشته باشد، یعنی تکرار قهرمانی.

مومنی افزود: از طرفی جواد نکونام آشنایی کامل دارد و با مربیان زیادی در تیم های مختلف بازی کرده است. در واقع، تز فکری او از مکان‌های مختلفی سرچشمه می‌گیرد که او درکی تاکتیکی از آنها پیدا کرده است. در واقع او روشی را به فوتبال ما معرفی می کند که شاید برای بهره برداری از موقعیت ها و گرفتن نتایج قابل قبول به اعتبار مربیگری خودش جدید باشد.

وی درباره دلیل رد حضور جواد نکونام در استقلال گفت: اولین بحث ما در هیات مدیره این بود که می خواهیم بعد از فرهاد مجیدی یک مربی ایرانی سکان هدایت این تیم را به دست بگیرد. با استخدام نکونام موافقت شد و مدیر باشگاه با او صحبت کرد. هر دو طرف نظرات خود را بیان کردند. توافق اولیه وجود داشت اما مذاکرات به نتیجه نهایی نرسید. نکونام صلاح به این نتیجه رسید که در این زمان و شرایط خوب نیست سرمربی استقلال شود. نظرات او برای ما قابل احترام است. با وجود تلاش ها نتوانستیم در این زمینه به موفقیت برسیم.

یکی از اعضای هیات مدیره استقلال تصریح کرد: به گفته نکونام شاید خیل عظیمی از هواداران در این ماجرا دخیل بوده و اجازه سرمربیگری او را نداده اند. به هر حال اگر می آمد و ایده های ایرانی تیم را می گرفت شاید روند رشد تیم مثل الان بود چون نکونام شناخت خوبی از لیگ داشت و بازیکنان را بهتر می شناخت. ما می توانیم در این زمینه موفق باشیم. برخی هواداران دوست نداشتند نکونام سرمربی شود و می خواستند مربی خارجی به استقلال بیاید.

مومنی در خصوص آخرین وضعیت درخواست استراماکونی گفت: وزارت ورزش قبلا برای سایر باشگاه ها رویدادهایی ایجاد کرده است، معتقدیم وزارت کشور می تواند در این زمینه به ما کمک کند. به هر حال باید همان کمکی که به تیم های دیگر شد به ما هم داده شود.

وی در مورد اینکه آیا وزارت ورزش به پرسپولیس پول داده است، گفت: مطبوعات آنقدر می نویسند که آدم همه مشکلات را احاطه کند. البته ما می خواهیم پول تزریق شده آنها را به هر طریقی که لازم است برای حل پرونده استراماچونی به ما تحویل دهند. استقلال یک باشگاه ملی است و هواداران از ما انتظار دارند که وقتی چنین اتفاقاتی می افتد از حقوق باشگاه دفاع کنیم.

عضو هیئت مدیره استقلال در مورد اینکه آیا این درخواست مانع از حرفه ای شدن این باشگاه می شود، توضیح داد: اگر وام بدهند باید این پول را برگردانیم. مذاکراتی وجود دارد که به بحث حرفه ای گری لطمه ای وارد نمی کند.

مومنی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه استقلال در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا قطعا حضور خواهد داشت، پاسخ داد: ما سعی کردیم مواردی را که AFC خواسته بود محقق کنیم. رفع نقاط ضعف و قوت، تسویه بدهی های باشگاه به بهترین شکل ممکن و حل مشکل مالیات. بخشی از این تعهدات را پرداخت کرده ایم اما بخشی از بدهی به افراد باقی مانده است.

وی در خصوص افرادی که استقلال به آنها بدهکار است، گفت: استراماچونی یکی از این افراد است. البته، میلیچ همچنان دنبال سود است. این بخشی از الزامات افراد است. برخی از آنها محکوم شده اند. این فوتبالیست چندین سال زحمت کشید تا به این تیم برسد. به خاطر این دردسر دعوتش می کنی. از نظر مالی، افرادی هستند که در جیب خود فرو می‌روند و به باشگاه‌های زیادی کمک می‌کنند، اما وقتی این ارتباط قطع می‌شود، از راه‌های مختلف پول می‌خواهند.

مومنی افزود: قضات محترم توجه داشته باشند که اگر این فرد به باشگاه پول تزریق کرده و قدردان او هستیم باید مطالبات او را هم پرداخت کنیم اما پرداخت سود از این پرونده برای ما چالش ایجاد کرده است. داوران عزیز کمی به ما کمک کنید. مردی که به ما کمک کرد غریبه بود اما حالا همه او را می شناسند.

عضو هیات مدیره استقلال گفت: این برای گذشته است. افرادی که صاحب این ایرلاین بودند زحمت زیادی کشیدند، اما برخی از افرادی که شاید موقعیت خاصی نداشتند در مقطعی به باشگاه کمک کردند. هیچ کس آنها را نمی شناخت، اما اکنون دنیا و مردم آنها را می شناسند. آنها علیه استقلال حکم دادند و ما باید با احترام به آنها پول بدهیم اما می گویند بیشتر از حد معمول می خواهیم و این فرصت را نداریم. آنها واقعاً باید به ما کمک کنند. مرد گمنامی که اکنون به شهرت رسیده از طریق مسائل معنوی باشگاه استقلال شناخته می شود و معتقد است که اگر به ما کمک کرد پول بازیکنان را بدهیم، ما هم به چهره او کمک کرده ایم. قضات محترم باید آنها را در نظر بگیرند و به ما کمک کنند.

مومنی در خصوص زمان عقد قرارداد استقلال با ساپینتو، مبلغ قرارداد هر سال و اینکه چه تدابیری برای جلوگیری از اتفاقی مانند ماجرای فرهاد مجیدی مبنی بر رفتن آبی پوشان بدون رضایت اندیشیده شده است، گفت: قرارداد ساپینتو دو ساله است اما به شرط توافق طرفین در سال دوم اجرا می شود.

وی در خصوص الزام انجام قرارداد برای سال دوم نیز گفت: تمام موارد فنی و حقوقی را در نظر گرفته ایم تا در صورت موفقیت ساپینتو در سال دوم نیز به همکاری ادامه دهد. در هر صورت قرارداد دو ساله مشروط است. ما به جیب خود نگاه می کنیم تا به مربی پول پرداخت کنیم و از حد معمول تجاوز نکنیم. با ساپینتو می توان به ارتفاعات عالی رسید، بدون شک. ما بازیکنان خوبی داریم، این چیزی است که از این مربی می خواهیم. تلاش می کنیم با توجه به منابع مالی که در اختیار داریم، تمام انتظارات سرمربی را برآورده کنیم و به توافقی قابل اجرا برسیم.

یکی از اعضای هیات مدیره استقلال اضافه کرد: مجیدی نیز با آجورلو صحبت کرد و مشکلات خانوادگی خود را با او در میان گذاشت. همه ما علاوه بر اینکه منطقی به مسائل نگاه می کنیم، چهره ای احساسی هم داریم. من احساس می کنم که آجورلو از نظر احساسات مهربانی که دارد به مرد به عنوان پدر فرزندش نگاه می کند.

مومنی در مورد اینکه آیا باشگاه ثروتمند اماراتی نتوانست مبلغی را برای آوردن سرمربی تیم قهرمان ایران به استقلال بپردازد، گفت: فرهاد مجیدی پاداش هایی را به او داد که باید به او می دادیم در حالی که او به عنوان یک برند مربی را به خارج از کشور منتقل کرد. او گفت هرگز برای استقلال و فوتبال ایران این اتفاق نیفتاده است.

وی درباره اینکه مربیانی مانند جلال طالبی و ابراهیم قاسم پور پیش از این در خارج از کشور تمرین کرده اند، گفت: در این دهه چنین اتفاقی نداشتیم.

یکی از اعضای هیات مدیره استقلال توضیح داد که در ماجرای انتقال مربیان از باشگاهی به باشگاه دیگر، ماجرای انتقال یحیی گل محمدی از شهرخردو و پرسپولیس نمونه ای از بحث پرداخت رضایت نامه وی است. ما آن را بدون نظر باشگاه او می آوریم. من یک پرانتز در این مورد باز می کنم، به عنوان فردی که با فوتبال سر و کار دارم، اگر در باشگاه استقلال کار می کنم، سعی می کنم قانون این باشگاه را رعایت کنم. مردی که آن طرف می نشیند و فوتبال را تصمیم می گیرد باید خارج از رنگ ها عمل کند.

مومنی اضافه کرد: دوست ندارم این اتفاق بیفتد اما می توانم ببینم یک باشگاه از این مشکل آسیب می بیند و باشگاه دیگری آسیب می بیند.

وی با اشاره به برنامه ریزی سازمان لیگ گفت: چرا باید بازی های ما 6 هفته زودتر از تیم رقیب برگزار شود و تیمی که در حال حاضر بالای جدول است بعد از استقلال بازی کند. استقلال در 8 هفته فقط یک بار دیرتر از حریف بازی کرد.

عضو هیئت مدیره استقلال با بیان اینکه استقلال در برنامه هفته نهم تا یازدهم بازی های خود را دیرتر از پرسپولیس برگزار می کند، خاطرنشان کرد: هر هفته باید ببینیم که استقلالی ها از سازمان لیگ انتظار عدالت دارند، در غیر این صورت نمی توانم جواب هواداران را بدهم.

مومنی در مورد اینکه آیا ترجیح می دهد دربی قبل از جام جهانی برگزار شود یا بعد از مسابقات، گفت: این موضوع نگاه ویژه تری دارد، از نظر روحی و روانی ممکن است خیلی از بازیکنان انگیزه زیادی برای دربی داشته باشند اما از نظر بدنی این مسابقه به دردسر می خورد. دربی به سازمان لیگ و برنامه های تیم ملی بستگی دارد.

وی در خصوص ایرادات مطرح شده از سوی همه تیم ها و برنامه سازمان لیگ و موضع باشگاه استقلال در مورد زمان برگزاری دربی، گفت: هر چه سازمان لیگ و قانون بگوید قبول داریم، من درباره اجرای قانون صحبت می کنم. . برای دفاع از استقلال موضع گرفت. در گذشته همه می آمدند و در خیابان اعتراض می کردند اما الان همه این سوالات را جمع کرده ایم، سازمان لیگ باید پاسخ دهد که چرا این اتفاقات در استقلال می افتد. اگر یک هفته رئال مادرید چهارشنبه بازی کند، بارسلونا سه شنبه بازی می کند و هفته بعد برعکس.

یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال گفت: درخواست ما این است که استقلال یک هفته بازی کند و تیم مقابل ما یک هفته زودتر بازی کند. مدعی قهرمانی است.امیدوارم همه چیز درست انجام شود.

مومنی در مورد اینکه آیا اگر به عقب برگردیم مصاحبه اش را درباره قول برخی باشگاه ها به تیم ملی برای جام جهانی تکرار می کند، گفت: دیگر چالش نکن!

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای پیشکسوتان استقلال گفت: طرحی را تهیه کرده ایم که به هر پیشکسوتی که عضو گروه آنها می شود یک واحد مسکونی در اختیار آنها قرار دهیم.

یکی از اعضای هیات مدیره استقلال درباره ماندگاری آجورلو در این باشگاه گفت: بله، او ماندگار است.

دیدگاهتان را بنویسید