استیضاح وزیر اقتصاد را امضا کرده بودم اما بچه های وزارت متعهد شدند که امضای من را پس بگیرند/ قرار شد از ظرفیت نیروهای توانمند در استان ها استفاده شود.

استیضاح وزیر اقتصاد را امضا کرده بودم اما بچه های وزارت متعهد شدند که امضای من را پس بگیرند/ قرار شد از ظرفیت نیروهای توانمند در استان ها استفاده شود.

کادر: منطقی ترین کار برای وزارت اقتصاد این است که فضای سوداگری غیرمولد و مالی را خطرناک کند. در این شرایط باید شرایط را برای بخش‌های تولیدی تسهیل کنند. اگر این اتفاق بیفتد، در سایر بخش ها مشکلی نخواهیم داشت.

تغییرات در دولت ریاست جمهوری همیشه با استعفا همراه بوده است، اما اکنون مجلس در آخرین سال عمرش به میدان آمده و قصد برکناری وزرای اقتصاد را دارد و سکوت کرده است، هرچند امضاها یکی پس گرفته شده است. پس از دیگری در مرحله اجرا قرار گرفت و وزیر اقتصاد باز هم با وعده های جدید خونسردی خود را حفظ کرد.

جعفر قادری نماینده مجلس درباره استیضاح وزیر اقتصاد گفت: از تعداد امضاها اطلاعی ندارم. یکی از تعهدات مربوط به فعال سازی ابزارهای نوین مالی برای جمع آوری نقدینگی بود و دومی استفاده از ظرفیت نیروهای توانمند در حوزه های مختلف در استان ها که بتوانند مسائل را ساماندهی کنند و یک سری مسائل عمده ای که متعهد به انجام آن شدند. انجام شده. تعداد امضاها هم کم شد و وقتی پایش رفت نتوانست رای بدهد.

وی با چالش های پیش روی وزارت اقتصاد و دلایل استیضاح وزیر ادامه داد: اقتصاد و بانک مرکزی به هم مرتبط هستند.

وی افزود: زمانی که رشد نقدینگی بالا است و پایه پولی در حال گسترش است، مردم برای حفظ قدرت خرید خود به کالاهایی مراجعه می کنند که دارای وضعیت سرمایه هستند. بنابراین، وزارت اقتصاد باید ابزارهای تامین مالی جدید را فراهم کند و سعی کند حداقل سود را برای خریداران سهام تضمین کند تا منابع تولید را جذب کند. سپس با راه اندازی طرح های جدید نقدینگی به سمت بخش های تولیدی خواهد رفت. از سوی دیگر ابزارهای مالیاتی در اختیار وزارت اقتصاد می‌تواند بخش‌های غیرمولد را ناامن کند، یعنی انگیزه‌های سفته‌بازی را از دست بدهد.

قدری درباره تغییرات در ساختار وزارت امنیت و اقتصاد گفت: معتقدیم وزارت اقتصاد در استان ها باید رؤسای سازمان های خود را از بین افرادی که در مسائل اقتصادی تجربه دارند انتخاب کنند و به استانداران کمک کنند تا نقدینگی را به سمت هدایت کنند. بخش های مختلف وارد سیستم تولید شده و وضعیت پروژه های نیمه تمام از این وضعیت عدم قطعیت بیرون خواهد آمد.

و ادامه داد: بنابراین منطقی ترین کار برای وزارت اقتصاد این است که فضای سوداگری غیرمولد و مالی را خطرناک کند. در این شرایط باید شرایط را برای بخش‌های تولیدی تسهیل کنند. اگر این اتفاق بیفتد، در سایر بخش ها مشکلی نخواهیم داشت. البته در وزارت حراست هم مشکلاتی داریم که نتوانستند کاری برای کنترل قیمت ها انجام دهند. در این شرایط تشکیل وزارت بازرگانی را ضروری می دانم. اگرچه در مجلس نهم به انحلال سازمان بازرگانی رای دادیم اما امروز باید ساختاری برای نظارت بر قیمت کالاها داشته باشیم. اینکه همه می توانند با تغییرات نرخ ارز قیمت کالاهای خود را افزایش دهند. چنین رفتاری در بازار علیه وزارت حریم خصوصی است.

دیدگاهتان را بنویسید