استیضاح وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می شود

استیضاح وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه یکشنبه هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد.

لطف الله سیاهکلی در جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: مشکلات در حوزه صنعت، معدن، تجارت و بازار وجود دارد. موجب طرح مجدد درخواست استیضاح وزیر صامت شد و روز یکشنبه درخواست نمایندگان برای استیضاح کمیسیون صنایع و معادن بررسی می شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در شورای اسلامی افزود: مجلس در استیضاح قبلی وزیر صمت به دلیل شرایط کشور دقت لازم را داشت وگرنه نمایندگان احساس می کردند که وزارت صمت ضعیف مدیریت می شود.

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وعده های وزیر صامت محقق نشده است، در واقع نه تنها وعده ها عملی نشده است، بلکه با وجود اینکه کیفیت خودروها بهبود نیافته است، قیمت خودرو نیز افزایش یافته است. به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: با تصمیم اشتباه وزیر صلح مبنی بر فروش خودرو در بورس، قیمت این محصول چندین برابر شده است به طوری که قیمت برخی خودروها 2 تا 3 برابر شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه قیمت برخی خودروهای داخلی در ماه های اخیر به حدود یک میلیارد تومان رسیده است، ادامه داد: این عملکرد نشان داد که وزیر صلح از ابتدا درک درستی از مسائل نداشته و با توجه به اینکه که دانش و تخصص لازم نیست، راه حل هایی که ارائه می دهد نیز نادرست است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تصمیم برای افزایش قیمت خودرو نشان می دهد که وزیر نمی داند امسال سال کنترل تورم است، توضیح داد: در سال کنترل تورم منطقی نیست. افزایش چند درصدی قیمت خودرو چرا قیمت خودرو افزایش یافت، کیفیت آن بهتر شد؟

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که چرا شرکت هایی که وابسته به ارز نیستند، محصولات خود را به قیمت دلار در تلگرام می فروشند، تصریح کرد: از جمله این شرکت ها می توان به فولاد، مس، پتروشیمی و … اشاره کرد. چرا این شرکت ها محصولات خود را به قیمت جهانی می فروشند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آمار و ارقام ارائه شده از سوی وزیر صمت دستکاری شده و مفاهیم و واقعیت ها با اعداد و ارقام همخوانی ندارد، ادامه داد: وزیر صمت تیم بی تجربه ای را دور خود جمع کرده است چرا که این افراد آنها نمی توانند مشکلات و مسائل را حل کنند

سیاهکلی با بیان اینکه وزیر صمت به مذاکرات کارشناسی بی توجهی می کند، یادآور شد: در یکی از جلسات کمیته صنایع و معادن به وزیر صمت گفتم شما به صحبت های کارشناسی توجه نمی کنید، وزیر صمت. از سکوت پاسخ داد که مسئولی که به کلمات گوش می دهد، مفید نیست. این پاسخ وزیر به منتقد متخصص!

وی ادامه داد: وزیر صمت هیچ توجهی به صحبت های کارشناسی نمی کند در حالی که در اسلام توصیه به مشورت شده است. وزیر صمت باید به سخنان خبرگان توجه کند، قدرت رهبری در تصمیم گیری درست از تخصص و تجربه است.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه مدیران مقتدر افرادی هستند که تصمیمات کلان، صحیح و تخصصی می گیرند و افزود: زمانی که وزارت حراست تصمیم به فروش خودرو در بورس گرفت، بارها هشدار دادیم که این اقدام باعث افزایش قیمت می شود. قیمت، اما متاسفانه در مقایسه با این هشدارها نادیده گرفته شد و با عرضه خودرو بازار آتش گرفت و مردم عصبانی شدند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معدن، صنعت، تجارت، بازار و … مشکلات زیادی وجود دارد، افزود: حوزه بازرگانی در وزارتخانه تعطیل است و این وزارتخانه حوزه بازرگانی ندارد. وزیر باید توضیح دهد که در دوران وزارت خود چه اقداماتی در حوزه تجارت انجام داده است، مثلا یکی از اقدامات آقای فاطمی امین در حوزه بازار این است که به جای قیمت مصرف کننده، قیمت تولیدکننده را درج کند. اجناس که باعث سردرگمی مردم هم می شود و فروشنده شدند و هر مغازه ای قیمت خودش را روی اجناس تعیین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید