تشکیل جلسه کمیسیون صنایع با حضور وزیر صمت برای بررسی قیمت خودرو/ مجلس به شدت با افزایش قیمت ها مخالفت می کند/ کاهش واردات التهاب در بازار

ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783880

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن با اعلام اینکه مجلس به شدت با افزایش قیمت خودرو مخالف است، از تشکیل جلسه کمیسیون متبوعش در روز یکشنبه با حضور وزیر صمت برای بررسی قیمت و بازار خودرو خبر داد.

سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی از تشکیل جلسه روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: در جلسه فردا به موضوع افزایش قیمت و بازار خودرو رسیدگی می شود.

با یادآوری دستور رئیس جمهور و وزیر صمت برای لغو افزایش قیمت خودرو؛ وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی ایرادات و ایراداتی دارد و مجلس مخالف است، گفت: افزایش قیمت خودرو در شرایط فعلی ایرادات و اشکالاتی دارد. به همین دلیل طرح ورود خودرو در کمیسیون صنایع تنظیم شده و در صورت عدم وجود مشکل، این هفته مجددا در جلسه علنی مجلس بررسی و تصویب می شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: طرح کمیته صنایع و معادن مجلس برای ساماندهی بازار خودرو می تواند بخشی از التهابات بازار را کاهش دهد که امیدواریم به قانون تبدیل شود.

حسینی کیا در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت: شرایط اجتماعی خودروسازی بیش از این کشش ندارد و باید مشکل بازار با عرضه و تقاضا متعادل شود؛ می‌توانیم بخشی از مشکلات واردات را حل کنیم که این امر نیز باعث می‌شود. رقابت در بازار ممکن است.

وی با اشاره به اینکه در واردات خودرو زمانی که خودروسازان قیمت را بالا می برند مصرف کننده می تواند خودروی وارداتی را وزن کرده و انتخاب کند، گفت: اگر در خودرو ساخته شود قطعا رقابت وجود خواهد داشت و در غیر این صورت رقابت وجود نخواهد داشت. .

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره این موضوع که خودروسازان از قیمت فعلی گلایه دارند و می گویند در صورت افزایش عرضه و کیفیت نیز افزایش می یابد. وی پاسخ داد: خودروسازان تحت فشار نیستند و مجلس به شدت با افزایش قیمت خودرو مخالف است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید