تحقیق و تفحص از استیضاح وزیر صمت در کمیسیون صنایع

دستور جلسه اعضای کمیته صنایع و معادن هفته آینده اعلام شد.

بر اساس دستور کار هفته آینده (یکشنبه 7 فروردین) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اعضای این کمیسیون به درخواست تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت رسیدگی می کنند.
همچنین اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز دوشنبه (8 فروردین) گزارش معاون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت را استماع خواهند کرد. نحوه تخصیص ارز به تولیدکنندگان

پیش از این استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت صنعت خودرو در جلسه علنی (سه شنبه ۱۹ آبان) مطرح شده بود.

در ابتدای این جلسه چند تن از متقاضیان و سپس مخالفان استیضاح وزیر «سمت» به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

در ادامه جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت دفاعیات خود را ارائه کرد و در نهایت استیضاح به رای نمایندگان مردم رسید که با 84 رای موافق و 182 رای مخالف و 6 رای ممتنع. و 2 رای باطل از مجموع 274 نماینده با استیضاح وزیر “صمت” مخالفت کردند و فاطمی امین به عنوان وزیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، سال گذشته وزیر حراست 2 کارت زرد از مجلس دریافت کرد که نمایندگان در خصوص سوال محمد وحیدی نماینده بجنورد به آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح دادند. دلیل عملکرد ضعیف وزارت امنیت در کنترل قیمت کالاها و ناتوانی در حمایت از صاحبان صنایع و بهره برداران معادن را خوشحال نکرد و به وی کارت زرد داد.

فاطمی امین یکی از وزرایی بود که 2 کارت به او دادند، او نیز آذرماه گذشته برای توضیح سوال جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت درباره وضعیت بازار خودرو و افزایش قیمت به مجلس رفت. برای دومین بار از مجلس کارت زرد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید