اسرائیل فقط یک رژیم اشغالگر و آپارتاید است

وزیر امور خارجه ایران:

وزیر امور خارجه ایران در نشست «وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه» در ژنو گفت: رژیم اسرائیل فقط یک رژیم اشغالگر و رژیم آپارتاید است.

به گزارش خبرگزاری موج


، حسین امیر عبدالخیان ، وزیر امور خارجه ایران روز بعد پس از ورود ژنو وی در نشست سطح بالا با موضوع “وضعیت حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی” شرکت کرد.

وی در این دیدار با توجه به رویدادهای اخیر فلسطین به تشریح دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

متن کامل سخنان وزیر امور خارجه به شرح زیر است:

در شرایط امروز ژنو، ما نظرات خود را به اشتراک می گذاریم که حملات نظامی و نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه با کشتار زنان، کودکان و مردم عادی ادامه دارد.

لطفا به آمار و ارقام دقت کنید. کشته شدن حدود 18 هزار غیرنظامی که بیش از 12 هزار نفر از آنها زن و کودک بودند. آتش بس بشردوستانه توسط رژیم اسرائیل نقض شد. تبادل اسرا از رژیم اسرائیل با بیش از 9 هزار اسیر فلسطینی به حالت تعلیق درآمد. ایالات متحده آشکارا قطعنامه پیشنهادی امارات را که بر توقف جنگ، آتش بس، بازگشایی مرز رفح و ابوسالم، ارسال کمک های بشردوستانه شامل دارو، غذا و سوخت و جلوگیری از آوارگی اجباری مردم غزه تاکید می کرد، وتو کرد.

امروز ایالات متحده آمریکا آشکارا از کشتار زنان و کودکان توسط رژیم اسرائیل حمایت می کند. رژیم اسرائیل از استفاده از بمب اتمی علیه ساکنان صحبت می کند غزه آنها مردان فلسطینی را به سبک داعش می گیرند و می کشند. عکس های منتشر شده در فضای مجازی را بررسی کنید. رفتار رژیم اسرائیل همانند رفتار داعش است و ایالات متحده به حمایت کامل از جنگ علیه غیرنظامیان ادامه می دهد.

مخاطب افتخار؛

ما معتقدیم که رژیم اسرائیل صرفاً یک رژیم اشغالگر و آپارتاید است. حماس یک جنبش آزادیبخش فلسطین علیه قدرت اشغالگر است. اکنون در غرب آسیا و منطقه هر روز شاهد گسترش جنگ هستیم، جنگی که هر لحظه می تواند از کنترل خارج شود. ما معتقدیم که جنگ راه حل نیست.

بدون شک رژیم آمریکا و اسرائیل هرگز قادر به نابودی حماس نخواهد بود زیرا حماس ریشه در مردم فلسطین دارد. رژیم اسرائیل نمی تواند اسیران خود را از مسیر جنگ آزاد کند. شیوه کار کاملا سیاسی است. همه باید به سازمان ملل برای برگزاری یک رفراندوم واقعی در میان تمام مردم بومی فلسطین احترام بگذارند.

جنگ و نسل کشی رژیم آپارتاید باید فوراً پایان یابد. همه دولت ها باید برای ارسال کمک های بشردوستانه به فلسطین فعالانه عمل کنند.

ما قویا هشدار می دهیم که پیامدهای این نسل کشی صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند. اگر نسل کشی و جنایات جنگی در غزه و کرانه باختری ادامه یابد، آمریکا باید در نتیجه حمایت مستمر از رژیم اسرائیل عواقب بیشتری را متحمل شود. لازم به ذکر است که شرکت در نسل کشی عواقب سختی در پی خواهد داشت.


آیا این خبر مفید بود؟