اسماعیل کوثری: ما با سیم خاردار از همه مرزها عبور کرده ایم اما قاچاقچی ها خیلی راحت کار خود را انجام می دهند.

اسماعیل کوثری: ما با سیم خاردار از همه مرزها عبور کرده ایم اما قاچاقچی ها خیلی راحت کار خود را انجام می دهند.

روز جدید : نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: پلیس در خوشبین ترین کشور تنها می تواند جلوی 10 درصد قاچاق مواد مخدر در کشور را بگیرد! یعنی 90 درصد مواد مخدر قاچاق خیلی راحت وارد کشور می شود! دلیل این امر این است که این موارد با وجود هوشیاری پلیس ما به اشکال و اشکال مختلف وارد کشور می شود. بنده دیدم نیروهای ما در حال کشیدن سیم خاردار از مرز هستند اما قاچاقچیان شب به راحتی سیم خاردارها را جمع کرده و وارد مرز می شوند یا از آن خارج می شوند!

; اسماعیل کوثری، فرمانده اسبق سپاه و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره آنچه دولت آن را «جراحی اقتصادی» می‌خواند، انتقاد کرد که چرا سازمان‌های مبارزه با قاچاق در حذف ارز نقش ایفا می‌کنند. وی گفت: با حذف ارز ترجیحی، این منابع را به جای دادن مستقیم در اختیار مردم قرار می دهیم. البته نظارت بر بازار دولتی باید به میزان قابل توجهی تقویت شود تا بازار تثبیت شود تا مردم بتوانند از خود مراقبت کنند و به زندگی خوب خود ادامه دهند.

سردار کوثری در پاسخ به این سوال که وظیفه نهادهای نظارتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا چیست و چرا این نهادها نمی توانند جلوی قاچاق کالا را بگیرند، گفت: بنده زمانی در این زمینه مسئول بودم، مشکل این است که این افراد به طرق مختلف. اقلام مختلف به خارج از کشور قاچاق می شود. ما که نمی توانیم برای جلوگیری از قاچاق از مرزهایمان نیرو بفرستیم! این افراد معمولا به روش های مختلف کالا از کشور صادر می کنند!

کوثری در خصوص قاچاق کالا با قیمت مناسب در کشورهای همسایه گفت: ما اقلام و کالاهای مختلف را با ارز 4200 تنی و قیمت بسیار مناسب وارد کردیم و انتظار داشتیم واردکنندگان این اقلام را به مردم تحویل دهند اما بعد معلوم شد که این اقلام اجناس با ورود به کشور دوباره به طرق مختلف از کشور خارج شد و کشورهای همسایه را ترک کرد!

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه پلیس تنها 10 درصد مواد مخدر را قادر به جلوگیری از قاچاق است، گفت: درست است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای پیشگیری تشکیل شده است، اما نظر شما چیست؟ این ستاد است؟”آیا توانایی مبارزه با قاچاق کالا را دارد؟!مثلا در خوشبینانه ترین حالت پلیس فقط می تواند جلوی 10درصد قاچاق مواد مخدر در کشور را بگیرد!یعنی 90درصد مواد مخدر قاچاق وارد می شود. به همین دلیل است که این موارد با وجود هوشیاری پلیس ما به اشکال و اشکال مختلف وارد کشور می شود.

کوثری با بیان اینکه مرزبانان نمی توانند تمام شب ورود و خروج قاچاقچیان را تماشا کنند، خاطرنشان کرد: مرزبانان نمی توانند تمام شب را بیدار بمانند و ببینند چه کسانی وارد یا خارج از مرز می شوند! نباید فکر کنیم فقط با نهادهای نظارتی می توانیم جلوی این وضعیت و قاچاق را بگیریم! مطمئنا این اصلاحات یا جراحی های اقتصادی اخیر به نفع مردم خواهد بود!

دیدگاهتان را بنویسید