حاج قاسم از سیم خاردار نفس می گذرد/ برخی هنرمندان آب به آسیاب دشمن می ریزند.

ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795541

عادل جلیلی گفت: حاج قاسم نمونه درخشان عبور از سیم خاردار روح و اعتماد به نیروهای جدید روح هنرمند بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ البرزی بازیگر سریال «خط تماس» در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: حاج قاسم سلیمانی نمونه درخشانی از مجاهدت و تلاش برای آرامش و امنیت هر ایرانی بود.

عادل جلیلی ادامه داد: هر کشوری از بزرگان امنیتی خود به عنوان مجسمه مقاومت و ایثار یاد می کند.

وی افزود: یکسری بدبختی ها در کشور ما وجود دارد که موضوع ایثار را کاهش داده است اما حاج قاسم سلیمانی فارغ از گرایش های سیاسی و جناحی همه جا دل دارد.

این هنرمند تصریح می کند: مقام معظم رهبری می فرمایند: اگر در سوریه با داعش نمی جنگیدیم باید در همدان و شهرهای اطراف با آنها می جنگیدیم که این اتفاق بزرگی در دستان سردار دلا بود.

کارگردان نمایش «زهر تلخ» ادامه داد: حاصل امنیت و آرامش در جامعه به دست آوردن خون سردار سلیمانی است. مردم ممکن است کمی از شرایط اقتصادی ناراحت باشند، اما هیچ جا پیدا نمی شوند. امنیت مانند کشور ما.»

جلیلی ادامه داد: هنرمندان بخشی از مردم این دیار هستند; متاسفانه عده ای نان مملکت را می خورند اما آب به آسیاب دشمن می ریزند.

وی افزود: چند روز پیش جمله ای از عسگر فرهادی را در فضای مجازی خواندم که مرا متاثر کرد. او گفت: ای کاش کشوری غیر از ایران برای ساختن فیلم داشتم. اینجاست که باید از فرهادی ها پرسید: کجا درس خوانده اید؟ فرهادی از کجا آمد؟ کجا موفق به ساخت این فیلم شدید که الان فراری هستید؟ این افتخارات ناشی از چیست؟

جلیلی گفت: فرهادها باید بدانند که موفقیت و پیشرفت خود را مدیون کشور هستند و اگر این امنیت و آرامش نبود نمی توانستند در دنیا بدرخشند.

کارگردان نمایش «قریب نخلستان» گفت: آرامش و آسایش امروز حاصل رشادت های حاج کاسم هاس است که از خود و از سیم خاردار نفس می گذرد تا مردم کشور در امان باشند. “

وی ادامه داد: هنرمندان باید رسالت، شخصیت و عظمت حاج قاسم را برای آیندگان به تصویر بکشند چرا که آیندگان درباره همه ما قضاوت خواهند کرد.

این هنرمند استانی گفت: حاج قاسم فارغ از هر گرایش سیاسی به هر نحوی فراتر از مردم است. برای هنرمند، هنرمندانه زندگی و کار کرد.

جلیلی گفت: هر تفکری در قالب هنر ماندگار نخواهد بود، این جمله در عمل توسط سردار دلا ثابت شد.

وی گفت: سردار سلیمانی با تمام دقت خود شخصا فیلم «بادیگارد» را با حضور ابراهیم خاتمی کیا تماشا کرد، حاج قاسم از فیلم «این 13 نفر» حمایت کرد، اینها نشان می دهد که یک مقام ارشد نظام با همه مشکلاتی که دارد درک می کند. هنر، او می داند که با هنر می توان خیلی چیزها را گفت.

بازیگر سریال «خط تماس» ادامه داد: بسیاری از هنرمندان کشور با حاج قاسم ارتباط نزدیک داشتند. حال هنرمندان باید با ساخت آثاری فاخر از شخصیت این مرد بزرگ تاریخ انقلاب، رسالت خود را به رخ سردار دلا برسانند.

جلیلی افزود: حاج قاسم نمونه درخشان عبور از سیم خاردار روح و اعتماد به نیروهای جدید روح هنرمند بود، به همین دلیل باید برای حاج قاسم تمام می کرد چون از خود گذشت.

این هنرمند در خاتمه خاطرنشان کرد: بی انصافی است که هنرمندان رشادت و زندگی حاج قاسم را برای آیندگان به تصویر نکشند. تنها مولفه ای که می تواند قلب رهبران آینده را جاودانه کند، زبان هنر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید