وزارت ارشاد هرگونه رفتار غیرعادی هنرمندان را محکوم می کند/ اکثر هنرمندان پازل دشمن را کامل نکرده اند


ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900179

محمود سالاری با بیان اینکه ممکن است در التهابات و عواطف اجتماعی برخی از هنرمندان رفتارهای غیرمعتدلانه ای بروز کند، اظهار داشت: برخی از هنرمندان نیز در این زمینه اقدام می کنند. وی گفت: در مورد قسمتی که روی این آتش هیزم ریخته و منفجر کرده اند باید تصمیم گیری شود و وزارت فرهنگ و ارشاد این نوع رفتارهای خلاف موازین را محکوم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود سالاری در گفتگو با خبرنگار بلاغ در مورد موضع وزارت فرهنگ و رهبری در قبال اظهارات تند برخی از هنرمندان و سلبریتی ها در حوادث اخیر که باعث مجروح شدن نیروهای انقلاب و مردم استان شد. . وی تصریح کرد: به هر حال سربازان شیطان تمام توان و ظرفیت خود را وارد میدان کرده اند و گاهی هنرمندان ما را تحت فشار روحی و روانی قرار داده اند.

وی افزود: در فضای مجازی توهین می کنند و فضایی ایجاد می کنند که هنرمندان ما بتوانند واکنش نشان دهند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: دیدید که تعداد قابل توجهی از هنرمندان ما هوشمندانه عمل کردند و وارد بازی دوگانه دشمن نشدند و با رفتار خود پازل دشمن را کامل نکردند.

این مسئول ادامه داد: البته تعدادی از هنرمندان به دلیل ناآگاهی و اطلاع رسانی ناکافی از پشت صحنه حادثه و یا اینکه معتقدند ظلمی رخ داده است وارد میدان شدند و باید جلوی این ظلم را بگیرند.

سالاری تصریح کرد: بنابراین در این شرایط با ارتباطی که با برخی از این هنرمندان داشتیم و صحبت هایی که با آنها داشتیم، شرایط واقعی این حوزه را برایشان شرح دادیم و با درک درست ماجرا با ما همدردی کردند. اشتباه آنها

وی اعلام کرد: هنرمند به دنبال حقیقت است و اگر به آن برسد حتما اطاعت می کند. من به شخصه نمی توانم چنین توطئه ای را در بین هنرمندان کشور شناسایی کنم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در اتفاقات اخیر هنرمندان ما تحت تاثیر فضای مسموم روانی و فشار روحی روانی که در فضای مجازی به آنها وارد می شد مواضعی را اتخاذ کردند که معمولاً بیانگر تأسف و تأسف است. به خاطر فوت خانم مهسا امینی.» و بعد که فهمیدند کسی مقصر نیست، از این ماجرا جدا شدند.

این وزیر با بیان اینکه طبیعی است که راه ما راه تبیین است، راه ما راه روشنگری است، راه ما راه ایجاد همدلی است. وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که دوگانه گرایی و دوقطبی سازی در جامعه اتفاق نیفتد و از همه هنرمندان خواسته ایم که این هم افزایی و همدلی را بیشتر کنند و بدانند که دشمن در کمین است و امیدواریم این بار نیز دشمن با آن کشته شود. سنگ ها.

سالاری در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه کشف حجاب برخی از بازیگران زن و ممنوعیت صدا و تصویر برخی از چهره های سرشناس سینمای ایران نوعی سوخت بر آتش حوادث اخیر است که نیازمند شفاف سازی است. و موضع قاطع از وزارت فرهنگ و ارشاد; وی پاسخ داد: همانطور که اشاره کردم جایگاه برخی از هنرمندان جایگاهی است که احساس می کنند ظلمی صورت گرفته است و باید در این زمینه جانب حق را بگیرند و بعدا متوجه شوند که ظلمی صورت نگرفته و حقی از دست رفته است. ، خودشان متوجه اشتباه خود در قضاوت شدند.

وی با بیان اینکه در این التهابات و در این عواطف اجتماعی ممکن است برخی رفتارهای اندازه گیری نشده نیز ظاهر شود، گفت: وی تصریح کرد: قسمتی که روی این آتش نفت ریختند و روی این آتش دمیدند باید برای آنها تصمیم گیری شود و تاکنون تصمیم خاصی برای کسی گرفته نشده است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح این موضوع از خبرنگار ما مبنی بر اینکه اظهارات کارگردان سرشناس تلویزیون و سینمای کشور مبنی بر تحریم صدا و تصویر خود که طرفداران قابل توجه وی را در کشور برانگیخته است که این امر مستلزم جدیت است. تصمیم و اقدام برای جلوگیری این یکی از این نمونه ها در آینده است. وی اذعان داشت: در مورد خاص صدا و سیما و نهادهای متولی باید وارد عمل شوند و اظهار نظر کنند، اما طبیعتاً در چنین احساسات عمومی گاهی هنرمندان احساساتی عمل می کنند و مواضعی می گیرند که قابل سنجش نیست.

این مسئول تاکید کرد: وزارت فرهنگ و رهبری هر گونه رفتار نابهنجار از هر سطحی از جامعه به ویژه هنرمندان را به شدت محکوم می کند و طبیعی است که این نوع رفتارها را محکوم کند.

سالاری خاطرنشان کرد: باید از طریق ارتباط، التهاب را تا حد امکان کاهش دهیم و قطعاً باید در مورد قسمتی از سازندگان که باعث ایجاد اغتشاش شده اند، تصمیم متفاوتی بگیریم و در مورد افرادی که باعث ایجاد اختلال شده اند، باید تصمیم لازم را اتخاذ کنیم. شورش». این افراد در ردیف جامعه خلاق کشور قرار نمی گیرند.

وی گفت: اکثر هنرمندان و بازیگرانی که نام بردید که کشف حجاب کردند ساکن ایران نیستند و اتفاقاً چون می دانستند در کشور نیستند و اگر چنین کاری را در کشور انجام دهند عواقبی در پی خواهد داشت. آنها چنین شیطنت هایی کردند و طبیعتاً فردی از این نوع ناهنجاری منعکس نمی شود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید