اسناد مهم همکاری های دوجانبه ایران و صربستان در آینده نزدیک امضا می شود


ساعت: 17:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901731

معاون وزیر امور خارجه از امضای اسناد مهم همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی و تجاری، مبارزه با جرائم سازمان یافته، کمک های کاری و اجتماعی بین ایران و صربستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در جریان دیدارها و گفتگوهای خود با مقامات صربستان با معاون وزیر دارایی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به تجربه مشترک دو کشور از تحریم های سخت آمریکا، مشکلات بروکراتیک را یکی از موانع اصلی گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور دانست و بر رفع این موانع تاکید کرد.

در این نشست گویکو استانیو کوویچ معاون وزیر دارایی صربستان بر اراده سیاسی دولت صربستان برای همکاری اقتصادی با ایران تاکید کرد و حجم کنونی مبادلات تجاری دو کشور را ناکافی دانست و آمادگی صربستان را اعلام کرد. وی برای رایزنی با همتای ایرانی و ارائه ابتکارات برای استفاده، از فرصت های اقتصادی دو کشور خبر داد.

همچنین طرفین بر تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی راهکارهای لازم برای رفع موانع همکاری های اقتصادی به ویژه موانع تحریمی تاکید کردند.

علی باقری در این سفر با نمایندگان برخی رسانه های صربستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در نشست نمایندگان رسانه های صربستان اظهار داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته، با امضای اسناد مهم برای همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، مبانی حقوقی روابط ایران و صربستان تعیین شد. در آینده نزدیک تقویت خواهد شد.

باقری در این دیدار با تشریح نتایج مذاکرات خود با مقامات صربستان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و صربستان با توجه به سابقه طولانی روابط و منافع مشترک، به دنبال گسترش همکاری های فیمابین در زمینه های مختلف هستند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه از امضای اسناد مهم همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی و تجاری، مبارزه با جرایم سازمان یافته، کار و مراقبت های اجتماعی- ورزشی، بهداشت و درمان و آموزش عالی خبر داد. قرار است این اسناد در سفر برنامه ریزی شده وزیر امور خارجه کشورمان به بلگراد و رئیس جمهور صربستان به تهران امضا و مبادله شود.

در این نشست مواضع کشور در خصوص مذاکرات هسته ای، بحران اوکراین و مسائل مربوط به بحران انرژی روشن شد.

دیدگاهتان را بنویسید