ما به همکاری های دوجانبه خود با ایران ادامه خواهیم داد

ساعت: 22:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792217

رئیس جمهور ارمنستان در پیامی به مناسبت سالروز تولد رئیس جمهور ایران بر تداوم روابط دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان روز دوشنبه در پیامی تولد آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران را تبریک گفت و افزود: گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف به نفع مردم دو کشور است.

به نقل از رادیو ارمنستان، آرمن سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان، گفت: مطمئن هستم که با توجه به تجربه و حکمرانی خوب شما، جمهوری اسلامی ایران، کشور دوست و همسایه ما، پیشرفت چشمگیری در تضمین پیشرفت و شکوفایی اقتصادی خواهد داشت. . »

«خوشحالم که اشاره کنم ارمنستان و ایران پیوسته در تلاش برای توسعه روابط هستند. کشورهای ما با یک دوستی نزدیک بر اساس ارزش های مشترک تاریخی و تمدنی پیوند خورده اند. گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف به نفع مردم دو کشور قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: روابط همسایگی ارمنستان و ایران همچنان با صمیمیت خاص، اعتماد متقابل و احترام ویژه بین دو ملت همراه است.

وی افزود: ارمنستان به همکاری های دوجانبه و چندجانبه با ایران اهمیت می دهد که شرط اصلی شکوفایی کشورهای ما و تضمین امنیت و ثبات در منطقه است.

سرکیسیان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده نزدیک فرصت دیدار و گفتگو در مورد موضوعات مختلف مرتبط با همکاری های منطقه ای، بین المللی و دوجانبه را داشته باشیم که بدون شک به پویایی مثبت توسعه روابط کمک خواهد کرد.

اخیراً نخست وزیر ارمنستان در جلسه کابینه درباره تعمیق روابط با کشورهای همسایه از جمله ایران، گرجستان و روسیه صحبت کرد.

نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت که تعمیق یا عادی سازی روابط با کشورهای همسایه یکی از جهت گیری های مهم سیاست خارجی دولت خواهد بود. وی گفت: پس از انتصاب مجدد به عنوان نخست وزیر توانستم به جمهوری اسلامی ایران سفر کنم و امروز عازم گرجستان هستم. وی افزود: موضوع توسعه روابط منطقه ای بخش مهمی از دستور کار مذاکرات ما با ایران و گرجستان است و در این راستا به پروژه شمال-جنوب که مرز ما با ایران را با مرز با گرجستان متصل می کند، اهمیت می دهم.

وی گفت: ایجاد ارتباط ریلی با روسیه و ایران برای ما بسیار مهم است. برای حل این موضوع، ما در حال گفتگو در مورد از سرگیری روابط در قالب سه جانبه ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان هستیم. ما مصمم به دستیابی به نتایج ملموس هستیم، البته با این درک که جمهوری آذربایجان به نوبه خود، انتظار ارتباط بین مناطق غربی خود و نخجوان را دارد. مایلم مجدداً تاکید کنم که ما می خواهیم روند صلح با باکو را تحت نظارت گروه مینسک در سازمان امنیت و همکاری اروپا احیا کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید