مشاور امنیت ملی آمریکا: صرف نظر از اینکه چه کسی در دور دوم انتخابات پیروز می شود، ما به همکاری با ترکیه ادامه خواهیم داد.

مشاور امنیت ملی آمریکا: صرف نظر از اینکه چه کسی در دور دوم انتخابات پیروز می شود، ما به همکاری با ترکیه ادامه خواهیم داد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بدون توجه به اینکه چه کسی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیروز می شود، به همکاری خود با ترکیه ادامه خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، سالیوان در نشست خبری هفتگی گفت: ما به همکاری با ترکیه در تعدادی از موضوعات مانند بحران اوکراین یا مشکلات منطقه ای در خاورمیانه یا نقش ترکیه به عنوان متحد ترکیه ادامه خواهیم داد. آمریکا در پیمان ناتو

وی گفت: ما می خواهیم همچنان ترکیه را کشوری دموکراتیک ببینیم، دور اول انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و در آستانه دور دوم هستیم، برایمان مهم نیست که پیروز این انتخابات رجب طیب اردوغان باشد. رئیس جمهور فعلی یا کمال کولچداراوغلو، نامزد مخالفان، ما به همکاری با آنکارا ادامه خواهیم داد.

کمیسیون عالی انتخابات ترکیه از مشارکت 88.92 درصدی در این کشور و 52.69 درصدی در خارج از کشور خبر داد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شورای عالی انتخابات ترکیه، در انتخابات ریاست جمهوری که همزمان با انتخابات پارلمانی برگزار شد، اردوغان 49.42 درصد آرا و کولچداراوغلو 44.95 درصد آرا را کسب کردند. یکشنبه 28 مه 2023 (7 ژوئن 1402).

دوره ریاست جمهوری ترکیه پنج سال است و بر اساس اصلاحیه قانون اساسی که در سال 2017 تصویب شد، رئیس جمهور بالاترین مقام اجرایی و رئیس دولت است و در انتخاب وزرا و کارمندان دولت دارای اختیارات کامل است.

دیدگاهتان را بنویسید