دو چهره تعیین کننده در دور دوم انتخابات ترکیه و 7 دلیل برای رتبه دوم کولچداراوغلو: تحلیل رای الئوم

دو چهره تعیین کننده در دور دوم انتخابات ترکیه و 7 دلیل برای رتبه دوم کولچداراوغلو: تحلیل رای الئوم

نتایج دور اول انتخابات ترکیه، ثبات به رهبری رجب طیب اردوغان را مقدم بر تغییرات تحت رهبری کمال کولچداراوغلو قرار داد، اما باید بپذیریم که این اختلاف تنها پنج امتیاز بود و تنها یک امتیاز با شکست نهایی فاصله داشت.

به گزارش سرویس ترجمه، عبدالباری عطوان در رای الیوم نوشت: درست است که اردوغان در دور اول نبرد پیروز نشد، اما به دشمنانش ثابت کرد که سیاستمداری ماهری است که توانایی بالایی در مانور و مانور دارد. از تمام اهرم های قدرت برای جذب آرا استفاده کنید

دلایل متعددی در جایگاه دوم اپوزیسیون به رهبری کولچداراوغلو در دور اول انتخابات در ترکیه نقش داشته است:

مورد اول اصرار کولچداراوغلو برای معرفی خود به عنوان کاندیدای اپوزیسیون برای رقابت با اردوغان برای ریاست جمهوری است، در حالی که او پیر است (74 سال دارد) و در انتخابات در برابر حزب عدالت و توسعه پیروز نشده است.

مورد دوم، اشتباه مضاعف کولچداراوغلو در فراخوانی مذهب علوی برای تاکید بر سکولار بودن آن است.

مورد سوم، حمایت آمریکا و اکثر کشورهای غربی از رقیب اردوغان است که به آنها پشت کرد و برخلاف میل آنها با ولادیمیر پوتین و ایران ائتلاف محکمی برقرار کرد.

مورد چهارم، مخالفت با خواسته های پنج تن از متحدانش برای استعفا و نامزدی اکرم امام اوغلو، شهردار جوان و 53 ساله استانبول است که در انتخابات شهرداری گذشته نامزد حزب عدالت و توسعه را شکست داد. او جوان بود و پتانسیل مدیریتی بالایی داشت و از محبوبیت زیادی در بین جوانان برخوردار بود، چیزی که کالیچیداراوغلو از آن لذت نمی برد.

اشاره به اشتباهات کولچداراوغلو به معنای معروف بودن اردوغان نیست. او همچنین مرتکب اشتباهاتی شده است که به راحتی قابل گذشت نیست و این زمانی است که کشورش را وارد جنگ های آمریکا در سوریه و لیبی کرد و با اکثر کشورهای عربی دشمنی کرد و مهمتر از همه اینکه در شرایط عادی سازی روابط با اسرائیل از حد خود فراتر رفت. محدوده

با این حال، دو شخصیت هستند که نقش مهمی در تعیین هویت برنده دور دوم انتخابات ترکیه دارند:

قهرمان اول سنان اوغان است که در دور اول انتخابات سوم شد.

شخصیت دوم بشار اسد است که نفوذ پناهندگان سوری به عنوان یکی از مهمترین پرونده های انتخاباتی و مهمترین کلید تصمیم گیری است.

دیدگاهتان را بنویسید