حملات اردوغان به کولچداراوغلو پس از پیروزی در انتخابات

اردوغان پس از قطعی شدن پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری از استانبول به آنکارا رفت و در جمع کثیری از هواداران خود در خارج از کاخ ریاست جمهوری ترکیه سخنرانی کرد.

رجب طیب اردوغان که در دور دوم انتخابات توانست رقیب خود را شکست دهد و برای سومین بار رئیس جمهور ترکیه شود، سخنان خود را در مقابل کاخ آکسارای با ترانه ای آغاز کرد.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: ما ترکیه را خیلی دوست داریم.

اردوغان سخنرانی خود را با خواندن آهنگ “برای کسانی که می شنوند، برای کسانی که نمی شنوند” آغاز کرد که اغلب در راهپیمایی های انتخاباتی خود می خواند.

اردوغان در سخنرانی خود گفت که 320 هزار نفر در کاخ ریاست جمهوری حضور داشتند. او خطاب به جمعیت گفت: “شما دوباره این وظیفه را به ما داده اید، با هم قرن ترکیه را می سازیم.”

به گزارش بی بی سی، امسال ترکیه صدمین سالگرد جمهوری مدرن ترکیه را جشن می گیرد. اردوغان همچنین گفت: ملت ما در یکی از مهمترین انتخابات تاریخ ترکیه قرن ترکیه را انتخاب کرده است. آنها قبلاً حزب ما را به عنوان حزب اکثریت در مجلس انتخاب کرده اند. نه تنها ما بردیم، بلکه ترکیه پیروز شد.

اردوغان گفت: ملت ما 5 سال ریاست جمهوری را به ما تفویض کرده است. می خواهم از تک تک افرادم تشکر کنم که ما را شایسته مسئولیت اداره کشور کرده اند.

وی خواستار «وحدت و همبستگی» شد و گفت: امروز دموکراسی ترکیه پیروز شد.

اردوغان همچنین گفت که آزادی صلاح الدین دمیرتاش، رهبر سابق حزب طرفدار کردها در دولت او امکان پذیر نیست.

اردوغان از قول کولچداراوغلو برای آزادی صلاح الدین دمیرتاش انتقاد کرد.

وی همچنین دمیرتاش را که از سال 2016 در زندان به سر می برد، “تروریست” نامید.

او معتقد است که تورم مهمترین مشکل امروز ترکیه است، «اما حل آن دشوار نیست».

اردوغان به هواداران خود در کاخ ریاست جمهوری گفت: اکنون زمان اتحاد است.

وی سپس افزود که حزب مخالف جمهوری خواه خلق در انتخابات 2018 146 نماینده به دست آورد و در آخرین انتخابات پارلمانی به 169 نماینده رسید. اما او استدلال کرد که آنها قدرتمندتر نیستند زیرا (آن کرسی ها) بخشی از ائتلاف آنهاست.

اردوغان گفت: او (قلیچداراوغلو) چند کرسی به احزاب دیگر ائتلاف خود داد و تعداد کرسی های حزبش به 129 کاهش یافت.

اردوغان همچنین گفت که یک میلیون سوری که در ترکیه هستند را به کشورشان باز می گرداند.

وی در عین حال گفت: برای پروژه جدیدی در سوریه با قطر قرارداد بسته ایم. با این پروژه ما خانه های جدیدی در آنجا خواهیم ساخت و میلیون ها سوری دیگر می توانند برگردند و در آنجا زندگی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید