اعلام رسمی پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

اعلام رسمی پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

به گزارش شبکه خبری قطری الجزیره، احمد ینر، رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه (YSK) عصر امروز (یکشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه در مقر این شورا در آنکارا رسما تایید کرد که «رب طیب اردوغان» رئیس جمهور فعلی این کشور. این کشور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد و در نتیجه پنج سال دیگر در سمت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش ینر، نتایج رسمی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پس از شمارش 99.43 درصد آرا نشان می دهد که اردوغان به عنوان رهبر حزب اسلامگرای عدالت و توسعه (AKP) و نامزد ائتلاف حاکم “جمهوری” ، 52.14 درصد آرا را به دست آورد، در حالی که کمال کولچداراوغلو، رهبر حزب چپ جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد ائتلاف اپوزیسیون Malet نیز 47.86 درصد آرا را به دست آورد.

اگرچه آمار اعلام شده از سوی رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه نهایی نیست، اما وی تاکید کرد که آرای شمارش نشده دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به گونه ای نیست که کولچداراوغلو بتواند اختلاف آرای فعلی را جبران کند. پیروزی اردوغان قطعی است.

در عین حال، به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه (AA)، اردوغان پس از شمارش 99.85 درصد آرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، 52.16 درصد آرا (بیش از 27 میلیون و 725 هزار رای) را به دست آورد. توزیع شد، در حالی که کولچداراوغلو نیز 47.84 درصد آرا (بیش از 25 میلیون و 430 هزار رای) را به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید