ما به کار خود برای بازگرداندن توافق به مسیر خود ادامه خواهیم داد


ساعت: 23:43
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879710

معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی در توییتر اعلام کرد که تلاش‌ها برای بازگرداندن توافق به مسیر اصلی در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی، در توییتر به تشریح لغو تحریم‌ها در دوحه پرداخت.

مورا در توییتر نوشت: دو روز مذاکرات فشرده و میانجیگری در دوحه برای برجام. [داشتیم]. متأسفانه، پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده به آن امیدوار است، هنوز حاصل نشده است. ما به همکاری فوری‌تر برای به دست آوردن مجدد توافقنامه اصلی منع اشاعه و ثبات منطقه‌ای ادامه خواهیم داد.

مذاکرات لغو تحریم ها دقایقی پیش در دوحه پایتخت قطر به پایان رسید. این دور از مذاکرات دیروز (سه شنبه) در دوحه قطر آغاز شد.

علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته به دوحه سفر کرده بود، دیروز و امروز با انریکه مورا، هماهنگ کننده این مذاکرات دیدار و گفت و گو کرد.

رابرت مالی قبل از او وارد دوحه شده بود. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دوشنبه شب وارد دوحه شد و سه شنبه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر دیدار کرد.

بر اساس توافق اخیر، در پی سفر جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و توافق ایران و آمریکا، لغو تحریم ها باید از سر گرفته می شد. به همین منظور شهر دوحه، پایتخت قطر، دیروز و امروز (سه شنبه و چهارشنبه / 7 و 8 تیرماه) میزبان این دور از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید