ما به تلاش های خود برای برقراری آتش بس در اوکراین ادامه خواهیم داد

سخنگوی سازمان ملل گفت: ما به تلاش های خود ادامه خواهیم داد و مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد همچنان خواستار آتش بس بشردوستانه خواهد شد تا بتوانیم در اسرع وقت به نیازمندان کمک کنیم.

رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه گفت که تردیدی ندارد که تمام اهداف “عملیات ویژه” کشورش در اوکراین محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رویترز گزارش داد ولادیمیر پوتین در مراسم جشن شصت و یکمین سالگرد پرتاب یوری گاگارین به فضا گفت: تحریم ها (علیه اتحاد جماهیر شوروی) همه جانبه و انزوا کامل بود، اما این کشور همچنان در فضا پیشتاز بود. .

رویترز به نقل از پوتین گفت: ما قصد انزوا نداریم. در دنیای امروز نمی توان کشوری را به سختی منزوی کرد، به خصوص کشور بزرگی مانند روسیه.

وی درگیری با اوکراین را برای دفاع درازمدت روسیه اجتناب ناپذیر و ضروری خواند و افزود که تردیدی ندارد که تمام اهداف مسکو در اوکراین محقق خواهد شد.

پوتین گفت: «اهداف ما بسیار روشن است. واضح است که ما چاره ای نداشتیم و (جنگ با اوکراین) تصمیم درستی بود.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین گفت: هدف اصلی ما کمک به مردم منطقه دونباس بود که استقلال آن را به رسمیت شناختیم. ما مجبور به انجام این کار شدیم زیرا مقامات کیف تحت فشار غرب از پایبندی به توافقات مینسک خودداری کردند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400) با به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس، بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو را به رسمیت شناخت.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه 24 فوریه 1400، پوتین به اصطلاح “عملیات ویژه” را علیه اوکراین آغاز کرد و تنش بین مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد. جنگ در اوکراین و واکنش های روسیه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید