ما به ارسال سامانه های دفاعی به اوکراین ادامه خواهیم داد

بر اساس این گزارش، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا افزود که واشنگتن به تجهیز کیف به تسلیحات مورد نیاز در نبردها، به ویژه تسلیحات ضد هوایی، ادامه خواهد داد.

وی همچنین بر اهمیت حفظ کانال های ارتباطی با روسیه برای جلوگیری از تشدید تنش ها در اوکراین تاکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا در عین حال چین، روسیه، کره شمالی و ایران را منبع تهدیدات هسته‌ای دانست و گفت: واشنگتن در تلاش است تا توانایی‌های ارتش آمریکا برای مقابله با همه چالش‌ها را تقویت کند.

همزمان «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ دولتی روسیه (کرملین) گزارش داد که دولت اوکراین به دستور واشنگتن از گفتگو با مسکو خودداری کرده است.

اومارو سیسوکو امیالو، رئیس جمهور گینه بیسائو، اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از او خواسته است تا پیامی را به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، مبنی بر آمادگی پوتین برای گفت وگو منتقل کند. امیالو این را در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با زلنسکی در کیف و یک روز پس از دیدار با پوتین اعلام کرد.

سخنگوی دولت روسیه با تایید ارسال این پیام گفت: در واقع همکار و شریک ما در یکی از کشورهای آفریقایی درخواست و علاقه مندی خود را مبنی بر ارتباط و تماس با وی (زلنسکی) اعلام کرده و موضع پوتین را به طرف اوکراینی منتقل خواهد کرد.

پسکوف همچنین گفت: در عین حال رئیس جمهور جوهور تاکید کرد که کاملاً واضح است که این امتناع (کیف) برای بحث و رد ترتیبات توافق شده به دستور واشنگتن انجام می شود، این موضوع کاملاً روشن است.

وی همچنین تاکید کرد که روسیه موضع خود را تغییر نخواهد داد و همچنان آماده است و می خواهد منافع خود را بر سر میز گفتگو تضمین کند، اما اکنون طرف اوکراینی تمایلی به گفتگو ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید