ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد


ساعت: 00:45
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834208

در حالی که جنگ در اوکراین وارد سومین ماه خود می شود، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده به حمایت از کیف ادامه خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ او در توییتی نوشت: «دو ماه پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه حمله ناروا و ناعادلانه‌اش به اوکراین را آغاز کرد، کیف سقوط نکرده است».


وی افزود: «ولادیمیر زلینسکی» رئیس جمهور اوکراین و دولت او همچنان در قدرت هستند. ما به حمایت از اوکراین در دفاع از کشورمان ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، دولت بایدن از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه 3.4 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده و در طول هفت روز گذشته حدود 1.6 میلیارد دلار به کیف پرداخت شده است. دو بسته تسلیحاتی آخر شامل قابلیت های جدیدی بود که اوکراین به طور خاص درخواست کرده بود. این گزینه ها شامل توپخانه 155 میلی متری هاتزر، نفربرهای زرهی و پهپادهای انفجاری از جمله پهپاد جدیدی به نام Phoenix Ghost است.

بایدن روز جمعه پس از دیدار با دنیس شامیحال، نخست وزیر اوکراین، اعلام کرد که روسیه کمپینی را برای تصرف مناطق جدید در شرق اوکراین آغاز کرده و از تخصیص 800 میلیون دلار کمک نظامی جدید برای جنگ در دونباس خبر داد. کشتی های روسی در بنادر آمریکا ممنوع شد.

بایدن پس از اعلام بسته نظامی جدید 800 میلیون دلاری برای اوکراین گفت که ایالات متحده و متحدانش به سرعت برای نیروهای اوکراینی سلاح ارسال خواهند کرد تا از کشورشان دفاع کنند.

وی در تشریح بسته نظامی جدید اوکراین گفت: این بسته شامل سلاح های توپخانه سنگین شامل هویتزر 12155 میلی متری و همچنین 144 هزار گلوله است. این بسته شامل پهپادهای تاکتیکی نیز می شود.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد که 500 میلیون دلار به دولت اوکراین کمک خواهد کرد تا به فعالیت های خود در این کشور ادامه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید