پوتین: ما هر کاری برای پایان دادن به جنگ انجام خواهیم داد، اما اوکراین حاضر به مذاکره نشد

پوتین: ما هر کاری برای پایان دادن به جنگ انجام خواهیم داد، اما اوکراین حاضر به مذاکره نشد

روز جدید ولادیمیر پوتین در دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر هند در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای، گفت: ما هر کاری برای پایان دادن به جنگ در اوکراین انجام خواهیم داد، اما طرف مقابل مذاکره را رد کرده و گفته است که می خواهد با کمک به اهداف خود برسد. قدرت اوست

رئیس جمهور روسیه از خودداری طرف اوکراینی از ورود به مذاکرات صلح انتقاد کرد و گفت: مسکو آماده پایان دادن به جنگ اوکراین است.

ولادیمیر پوتین روز جمعه در دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر هند در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای، گفت: ما هر کاری برای پایان دادن به جنگ در اوکراین انجام خواهیم داد، اما طرف مقابل مذاکره را رد کرده و گفته است که می خواهد با استفاده از این با قدرت به اهداف خود برسید.

پیش از این در آغاز جنگ در اوکراین، روسیه اعلام کرد که اگر تضمین های امنیتی برای غیرنظامی کردن کیف و برکناری نئونازی ها از قدرت در این کشور اروپای شرقی داده شود، جنگ را متوقف خواهد کرد.

کیف و مسکو در آغاز جنگ و زمانی که ارتش روسیه کیف را محاصره کرد، با میانجیگری ترکیه گفتگوهایی انجام دادند. اگرچه این مذاکرات منجر به خروج نیروهای روسی از پایتخت اوکراین شد، اما نتوانست به جنگ پایان دهد و جنگ همچنان در بخش شرقی آن کشور ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید