ما تمام تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین در اسرع وقت انجام خواهیم داد


ساعت: 20:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897781

رئیس‌جمهور روسیه گفت: این کشور هر چه سریع‌تر برای پایان دادن به جنگ در اوکراین انجام خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه گفت که مسکو برای پایان دادن به جنگ در اوکراین هر چه سریع‌تر تلاش می‌کند.

وی در سخنانی در سمرقند گفت: روسیه برای پایان دادن به درگیری ها در اوکراین هر چه سریعتر دست به هر کاری خواهد زد، اما کیف حاضر به مذاکره نیست.

جنگ در اوکراین در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی با ارسال سلاح به اوکراین تلاش می کنند این جنگ را طولانی تر کنند.

در پی تصویب بسته دیگری از کمک های تسلیحاتی به اوکراین در دولت «جو بایدن»، وزارت دفاع این کشور جزئیات بیشتری از سلاح و مهمات اهدایی به اوکراین در این بسته ارائه کرد.

به نقل از تاس، پنتاگون اعلام کرد، بسته جدید شامل مهمات برای سامانه‌های موشکی توپخانه بسیار متحرک (HIMARS)، سامانه‌های توپخانه ضد پهپاد با دقت بالا و رادارهای ضد توپخانه به ارزش 600 میلیون دلار است.

این بسته روز پنجشنبه توسط وزارت دفاع آمریکا تایید شد.

به گفته پنتاگون، ارتش اوکراین همچنین دارای ایستگاه های رادار ضد توپخانه، سلاح های سبک و مهمات، 4 کامیون و 8 تریلر برای حمل تجهیزات سنگین، تجهیزات مین زدایی، مین های ضد نفر، دستگاه های دید در شب و تجهیزات آبی است. و هوای سرد و تجهیزات کمپینگ نظامی را دریافت خواهد کرد.

بر اساس بیانیه پنتاگون در مورد کمک تسلیحاتی جدید، این بسته شامل 36000 گلوله توپ 105 میلی متری، 1000 گلوله توپ 155 میلی متری هدایت شونده دقیق و چهار رادار ضد توپخانه و همچنین سلاح های سبک و مهمات دیگر است.

سیل تسلیحات کشورهای غربی به اوکراین در حالی رخ داد که سفیر روسیه در واشنگتن روز پنجشنبه به دولت آمریکا درباره جنگ مستقیم با روسیه به بهانه حمایت نظامی از اوکراین به شدت هشدار داد.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: اگر اوکراین موشک های دوربرد دریافت کند یا به خاک روسیه حمله کند، ایالات متحده وارد یک رویارویی نظامی با روسیه خواهد شد.

نماینده چین در سازمان ملل اخیراً در نشست شورای امنیت درباره اوکراین، ارسال تسلیحات از کشورهای غربی به کیف را بر آتش جنگ اوکراین خواند.

این در حالی است که برخی گزارش ها حاکی از آن است که بیشتر تسلیحات آمریکایی به اصطلاح ارسالی به اوکراین از بازارهای سیاه به دست می آید و کارشناسان نسبت به احتمال افتادن این سلاح ها به دست گروه های افراطی و تروریستی هشدار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید