ما تا رسیدن به نتیجه به مبارزه با ترافیک ادامه خواهیم داد

ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783477

رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه موضوع روند مبارزه با قاچاق کالا و گنج را تا حصول نتیجه رصد می کند و اگر دستگاه های دیگر مساعدت لازم را انجام ندهند، شخصاً کار را رصد می کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای صبح امروز در نشست سه ساعته ویژه بررسی وضعیت و مشکلات روند مبارزه با قاچاق کالا و اموال که پس از بازدید میدانی هفته گذشته از انبار مرکزی سازمان اموال استان تهران انجام شد، گفت: یکی از اهداف اصلی دشمن در سالهای اخیر و اکنون با تحریم های سرکوبگرانه و فشار مضاعف بر اقتصاد و معیشت ملت ایران، خسته کردن مردم و فلج کردن آنها در زندگی است که به فضل الهی نتوانسته و نخواهد شد. قادر بودن به ..

رئیس قوه قضائیه در این جلسه که با حضور مقامات دولتی، نهادهای نظارتی، مسئولان و کارکنان برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، ادامه داد: یکی از ابزارهای مهم در این مقابله، توجه به روند رسیدگی و آن است. جهش و حمایت از تولید داخلی و رفع موانع آن که در سال های اخیر مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تکیه بر توان داخلی و تقویت تولید و سایر بخش های مرتبط با اقتصاد می تواند فشار و تحریم های دشمن را خنثی کند، قاچاق را یکی از مهم ترین موانع تولید و اشتغال برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی افزود: متاسفانه با وجود مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز در سال های اخیر، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و قاچاق میلیاردی ارز و کالا در حال انجام است. . در سال. “

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 94 تصویب و اصلاح و به روز شد، گفت: این قانون به موضوعات بسیار مهمی پرداخته و تعیین تکلیف کرده است.

وی افزود: این قانون ستادی را برای سیاست گذاری، راهنمایی، هماهنگی، نظارت و پیشگیری تعریف می کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اجایی همچنین وزارتخانه های اطلاعات، کشور، امور خارجه، اقتصاد، دارایی و بهداشت و همچنین قوه قضائیه و صدا و سیما را به عنوان اعضای این ستاد برشمرد که هر کدام دارای وظایف خاصی هستند.

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که هر یک از دستگاه ها تا چه اندازه به وظایف قانونی خود واقف بوده و آیا به وظایف خود به طور کامل عمل کرده اند یا خیر، گفت: اگر مسئولی جایگزین شود، چه کسی وظایفش را به او یادآوری می کند تا او بداند؟ در مورد کالا و ارز، موظف به انجام وظایف است و چه کسی باید نظارت کند، در صورت عدم انجام صحیح وظایف، به او تذکر دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: خود من در زمان مسئولیت قوه قضائیه این قانون را به درستی مطالعه می کردم اما هیچکس به من نگفت که چه وظایفی دارم و به من یادآوری نکردند و اگر هم چنین بود، وجود نداشت. در شرایطی که من پیگیر موضوع مالکیت بوده ام، شاید سال هاست که حرکتی در این زمینه صورت نگرفته است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در زمینه مبارزه با قاچاق و ساماندهی اموال کار انجام شده و حتی قوه قضاییه واحدهای ویژه ای را برای رسیدگی سریع به معضل قاچاق راه اندازی کرده است، در عین حال خاطرنشان کرد: قطعا این کارها انجام شده است. ناقص و ناکافی..

رئیس قوه قضاییه در ادامه به قرائت قانون و بررسی عملکرد و اقدامات دستگاه های متولی در روند مبارزه با قاچاق کالا پرداخت و افزود: طرف نیز باید اطمینان حاصل کند که دستگاه ها وظایف خود را به درستی انجام دهند و در صورت سهل انگاری، به آنها هشدار دهید

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: دولت و همچنین وزارتخانه های مختلف بر اساس قانون تعهداتی دارند که در گام اول باید بدانند وظیفه خود چیست و در گام دوم مردم باید مطمئن شوند که دستگاه های اجرایی و نظارتی وظایف خود را به درستی انجام می دهند.

رئیس قوه قضائیه گفت: «بر اساس ماده. «ف» قانون مبارزه با قاچاق انسان، ستاد مربوطه وظیفه تدوین خط مشی، نظارت، اجرا و هماهنگی کار را دارد. مربوطه در جلسه حضور نداشتند گزارش شده است یا خیر؟

وی افزود: مصوبات این ستاد برای همه دستگاه ها مورد نیاز است و همچنین باید بررسی شود که آیا مصوبات به موقع ابلاغ شده و تا چه اندازه از سوی دستگاه ها اجرایی شده و ستاد و روند اجرای آن ها چگونه است. مصوبات را رصد و پیگیری کرده اند.”

به گفته رئیس قوه قضائیه، دولت بر اساس ماده 5 قانون و تبصره های آن تکالیفی دارد و در ماده 6 قانون تعهداتی در قبال وزارت صمت پیش بینی شده است و در ماده 7 نیز وظایفی به بانک مرکزی و رئیس جمهور محول شده است. قوه قضائیه تعهدات ماده 11 و در ماده 17 وزارت امور خارجه موظف به انجام کارهایی است، اما وقتی موضوع را بررسی کردم، مطمئن شدم که همه این تعهدات به درستی انجام نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از ستاد جمع آوری و فروش انبار مرکزی، توضیح داد که چهارشنبه هفته گذشته گزارش ناراحت کننده ای از وضعیت اموال دریافت کرده است. هیچ راهنمایی در این زمینه صورت نگرفت و بر اساس احساس وظیفه شروع به رصد موضوع کرد.

وی گفت: در شرایط بحرانی همه ما موظف هستیم به بهترین نحو از قاچاق جلوگیری کنیم و یکی از وظایف مهم در این مورد، احراز وضعیت کالای قاچاق در انبارهای سازمان اموال است. ایشان بنا به وظیفه ذاتی خود و در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب با جدیت تا آخر با این موضوع برخورد کرده و به نتیجه خواهند رسید.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: یکی از مشکلات این است که گاهی موضوعی پس از یک یا چند جلسه مطرح و فراموش می شود، اما در مورد این موضوع اگر یکی از دستگاه ها رعایت نکند، شخصا نظارت می کنم. “و من تسلیم نخواهم شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: اموالی که در انبارهای سازمان اموال است یا ملک متروکه یا قاچاق است که باید در اسرع وقت توسط تعزیرات حکومتی یا قوه قضائیه تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی افزود: در کنار مشکلاتی که در وظیفه اصلی خود یعنی مبارزه با قاچاق داریم، مشکلات زیادی نیز در این مسیر وجود دارد.

وی افزود: پیشگیری از قاچاق کار ساده ای نیست، اما باید دید چگونه می توان جلوی قاچاق را بهتر گرفت و همچنین باید فرآیندها را اصلاح و تسهیل کنیم تا اعطای جایزه و تصمیم گیری درباره اموال کشف شده زمانبر نباشد. زمان. “

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: باید تا زمان صدور حکم قطعی به نفع خزانه دولت، اموال توقیف شده سالم بماند و برای این امر و همچنین نحوه نگهداری اموال مصادره شده برنامه ریزی کنیم. همچنین در نظر داریم آن را به مردم برگردانیم تا به این اموال آسیبی نرسد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه همه ما در قبال حفظ اموال مردم و بیت المال مسئولیم، وضعیت انبارهای سازمان را چه از نظر نگهداری کالا و چه در شرایط نامناسب امنیت تشریح کرد. نیاز به تنظیم این روش

وی گفت: بر اساس وظیفه قانونی، شرعی و وجدانی خود این موضوع را در اولویت قرار داده ام تا به نتیجه ای منظم و قابل قبول برسم.

رئیس قوه قضائیه گفت: هر چند عاملان این وضعیت نیاز به رسیدگی دارند، اما اکنون به دنبال مقصر نیستیم و به دنبال این هستیم که تک تک ما دقیقاً بدانیم که وظیفه داریم آن را به درستی دنبال کنیم. کاستی هایی که در بخش های مختلف وجود دارد، «ما آن را برطرف خواهیم کرد.

در این جلسه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ارائه گزارشی از وضعیت قاچاق کالا با تمرکز بر وضعیت کالاهای قاچاق دپو شده در گمرکات و انبارهای سازمان اموال و همچنین کارکنان سایر دستگاه های ذیربط به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. ، دغدغه ها و پیشنهادات برای ساماندهی، انبارهای سازمان اموال، کالاهای موجود در این انبارها را تهیه و تعیین کردند.

در پایان این جلسه رئیس قوه قضائیه دستورات ویژه ای برای ساماندهی وضعیت انبارهای اموال و تسریع در نقل و انتقال کالاهای آن و همچنین اجرای کلیه مفاد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صادر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید