قدرت دفاعی غیرقابل مذاکره است/در صورت نیاز آن را افزایش خواهیم داد


ساعت: 11:10
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894661

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش گفت: توان دفاعی قابل مذاکره نیست و تا جایی که لازم باشد آن را افزایش می دهیم و به هیچ وجه با هیچکس بحث نمی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر خاتمی مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی صبح امروز (شنبه) در همایش علم و فناوری دفاع مقدس گفت: یکی از موضوعاتی که همیشه در جنگ ها با هم مقایسه می شود، نقش نیروی انسانی و تجهیزات است. “

وی افزود: در دفاع مقدس نقش نیروی انسانی آنقدر مهم و سنگین بود که سایر امور را تحت الشعاع قرار داد. حضور کمی و کیفی نیروی انسانی با انگیزه های الهی در حراست مقدس بسیار پررنگ بود و نقش حضرت امام (ره) این نقش را برجسته تر کرد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش گفت: نیروی زمینی مدیون سربازانی است که در انجام وظیفه حاضر شدند و در دفاع مقدس حضور داشتند.

امیر خاتمی تصریح کرد: در دفاع مقدس از علم و فناوری بسیار استفاده کردیم و ارتش با تکیه بر علم و دانش خود و توان علمی کشور توانست از روز اول تا آخرین روز جنگ نقش آفرینی کند. .

وی با اشاره به دلایل عدم توجه به دستاوردهای علمی حراست مقدسه گفت: امروز فناوری های زیادی به جبهه نظامی اوکراین و روسیه تزریق می شود و این فناوری های نوین سنگ بنای ایجاد می کند. اما در دفاع مقدس با اتکا به داشته های خودمان جنگیدیم اما تجهیزاتی که به ما اضافه شد چندان تعیین کننده نبود.

مشاور رئیس کل ارتش تصریح کرد: اگر امروز در بحث علم و فناوری در حوزه دفاعی جهان بررسی مناسبی انجام می دادیم گنجینه مناسبی از رویکردهای علمی و فناوری در اختیار داشتیم. شاید دلیل این مشکل همین باشد. که بعد از جنگ ایجاد دو دیدگاه در زمینه تبیین جنگ که یکی به دنبال حفظ و ترویج ارزش هاست و دیگری به دنبال لغو آثار دفاع مقدس است که نگاهی کاملا نادرست است.

امیر خاتمی با بیان اینکه رهبر انقلاب حراست مقدس را یک گنج دانستند، تصریح کردند: همه می توانند از حریم مقدس بهره مند شوند و اگر در حراست مقدس تحقیقات علمی انجام می شد امروز رویکردهایی داشتیم که ثابت می کند باید مقتدر باشیم.

وی گفت: البته ما بعد از جنگ قدرت دفاعی خود را افزایش دادیم و این روند ادامه داشت تا اینکه دشمنان ما گفتند باید در این باره مذاکره کنیم. اما دفاع مقدس به ما آموخته است که استحکام دفاع غیرقابل مذاکره است و تا جایی که لازم باشد آن را افزایش می دهیم و با هیچکس بحث نمی کنیم.

مشاور فرمانده ارتش افزود: همه سران ما به خوبی می دانند که در آینده با چه مشکلاتی مواجه خواهند شد. اگر امروز موشک داریم به این دلیل است که فهمیدیم به این سلاح نیاز داریم. اگر امروز پهپاد داریم و در لبه این فناوری در دنیا هستیم و اگر امروز دنیا متوجه شده که پهپادها در جنگ آذربایجان و اوکراین نقش دارند، خیلی زودتر متوجه این موضوع شده ایم.

امیر خاتمی با اشاره به ارسال سلاح برای جنگ در اوکراین گفت: امروز در جنگ اوکراین غربی ها با سلاح های برد کوچک و ضد زره به کمک اوکراین آمدند. امروز ما سلاح های ضد تانک، ضد هلیکوپتر و غیره داریم که می تواند سرنوشت یک نبرد را رقم بزند.

وی تاکید کرد: این نگاهی که در چند سال گذشته در عرصه علم و فناوری به وجود آمده نشان می دهد که ما نیازهای دفاعی را به خوبی تشخیص داده ایم و با جان و دل تلاش می کنیم تا ارتشی را برای دهه فجر این ولایت بزرگ آماده کنیم.

ما در 6 ماه اول جنگ جلوی دشمن را گرفتیم

امیر کیومرت حیدری در سخنانی در این همایش مرجعیت دینی را راه راست خواند و گفت خدا را شاکریم که در روزگاری زندگی می کنیم که از نعمت بزرگ مرجعیت برخورداریم.

وی با اشاره به جایگاه جانبازان و اهمیت استفاده از تجارب این عزیزان، گفت: همایش ما در خصوص اهمیت نقش علم و فناوری در دفاع مقدس است و معتقدیم در صورت استفاده هیچ دستاوردی حاصل نخواهد شد. علم و فناوری در دستور کار نیست.”

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: اگر هیچ یک از اهداف و وعده های دشمن در دفاع مقدس محقق نشده است به دلیل استفاده از علم و فناوری توسط رزمندگان ما در جبهه های دفاع مقدس است که توانستند متوقف شوند. ماشین جنگی دشمن به ویژه در شش ماه اول جنگ. جانبازان ما از آن تجربه ارزشمند و علم و فناوری استفاده کردند که جلوی دشمن را گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید