اسکان 45000 مسافر در واحدهای مسکونی کرمانشاه


ساعت: 16:38
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817649

به اطلاع سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه؛

جبار گوهری گفت: از 27 اسفند تا 30 فروردین 45 هزار و 81 مسافر در اقامتگاه های رسمی استان کرمانشاه اعم از هتل ها، مسافرخانه ها، مدارس، واحدهای بوم گردی و … اسکان داده شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جبار گوهری به مرصادنیوز گفت: از 27 اسفند تا 30 فروردین 45 هزار و 81 مسافر در اقامتگاه های رسمی استان کرمانشاه اعم از هتل ها، مسافرخانه ها، مدارس، واحدهای بوم گردی و … اسکان داده شدند.

سرپرست اداره کل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: بر اساس آمار فروش بلیت، 121 هزار بازدید از اماکن دیدنی کرمانشاه انجام شده است.

گوهری همچنین از 402 مورد بازدید نظارتی بازرسان خبر داد و گفت: بر اساس این بازدیدها 27 مورد تشویقی، 39 مورد اخطار و یک اخطار کتبی صادر شد.

وی افزود: بیشترین بازدیدها از تگبستان، بیستون، غار گوری کله، تکیه معوان الملک و تکیه بیگلر بیگی بوده است.

گوهری خاطرنشان کرد: ظرفیت واحدهای اقامتی استان کرمانشاه در 29 اسفندماه بر همین اساس تکمیل شد و با وجود اعلام ممنوعیت استفاده از مدارس مسافربری در روزهای ابتدایی تعداد زیادی از میهمانان نوروزی در مدارس، مسافرخانه ها و خوابگاه ها پر از جمعیت

وی به نقل از اداره کل میراث،فرهنگ،گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به استقبال استان کرمانشاه به ویژه در دو روز گذشته گفت: با توجه به فروش بلیت، تنها روز گذشته 12 هزار بازدید از منطقه تگبستان انجام شد.

گوهری از ایجاد صنایع دستی و جشنواره های نوروزی در استان و همچنین برگزاری مراسم آیینی خبر داد و گفت: این مراسم به صورت محلی توسط مردم مناطق مختلف استان کرمانشاه برگزار می شود.

وی افزود: مسافران باید از اقامتگاه های رسمی و دارای مجوز استفاده کنند و در صورت داشتن شکایت مراتب را به بازرسان میراث فرهنگی که در مبادی ورودی شهرها هستند اطلاع دهند تا سریعا مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید