اسکناس جلوی دستگاه های خودپرداز! | روز جدید

اسکناس جلوی دستگاه های خودپرداز!  |  روز جدید

مشکل در دسترس نبودن اسکناس در دستگاه های خودپرداز به حدی جدی شده است که این روزها شاهد پدیده ای عجیب و بی سابقه به نام اسکناس فروشی هستیم. بنابراین گزارش های رسیده به تجارت نیوز حاکی از حضور افرادی در مقابل یکی از شعب بانک ها در محدوده میدان انقلاب است که در ازای فروش اسکناس های یک میلیون تومانی به شاکیان، یک میلیون و 100 هزار تومان از آنها دریافت می کنند. .

به گزارش تجارت نیوز، این در حالی است که رسانه های مختلف بارها بر پیگیری مشکل کمبود نقدینگی در دستگاه های خودپرداز تاکید کرده اند، اما مسئولان همچنان این مشکل را پیش پا افتاده می دانند و هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت نمی کنند. .

واکنش هاندوزی به نبود اسکناس در دستگاه های خودپرداز

موضوع نبود اسکناس در دستگاه های خودپرداز نیز در آخرین نشست خبری وزیر اقتصاد مطرح شد. وی با تایید این مشکل با بیان اینکه گزارش عدم پرداخت وجوه نقد توسط عابر بانک نیز به دولت رسیده است، گفت: احسان خاندوزی در این خصوص تاکید کرد: سهم اسکناس در معاملات اقتصادی کمتر از 2 یا 3 درصد است و بیشتر معاملات در کشور بدون نیاز به اسکناس انجام می شود زیرا فرهنگ اقتصادی مردم با فناوری های نوین سازگار شده است. نیاز چندانی به اسکناس وجود ندارد و اکثر نیازهای مردم از طریق سامانه پرداخت بدون نقد تامین می شود. وی درباره احتمال کمبود اسکناس در نوروز بایرام گفت: در حوزه نیازهای عید و اسکناس جدید. بانک مرکزی قطعا در روزهای آینده اطلاعات دقیقی را ارائه خواهد کرد. انجام خواهد داد.”

خاندوزی این ادعاها را در حالی مطرح کرد که یکی از مهمترین وظایف بانک ها تامین وجوه نقد مورد نیاز سپرده گذاران در مواقعی است که می خواهند. اما تا مدت ها مسئولان مربوطه با استناد به اینکه امروزه بیشتر خرید و فروش ها بدون نیاز به اسکناس صورت می گیرد، از این مسئولیت دوری می کردند.

مهران محرمیان، معاون فناوری نوین بانک مرکزی اخیرا با تاکید بر اینکه مردم برای اکثر نیازهای خود نیازی به اسکناس ندارند، گفت: با این حال قبول دارم که مشکل کمبود اسکناس در برخی دستگاه های خودپرداز وجود دارد، اما مشکل موقتی است و موقتی و فقط در برخی نقاط کشور است.» علیرغم تاکید بر کمبود موقت پول در دستگاه های خودپرداز، مردم همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، فروش اسکناس در مقابل بانک ها نشان از بدتر شدن وضعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید