«اسکن کاغذ خوب» در قزوین اجرا می شود


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855412

سرپرست معاونت آموزش متوسطه قزوین:

ساسان شهری گفت: «اسکن کاغذ برای مهربانی» به منظور بازیافت کاغذهای باطله و تجهیز کارگاه های مدارس استان انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ساسان شهری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی از اجرای پویش ملی مهربانی در مدارس قزوین خبر داد و گفت: طرح ملی پویش مهربانی برای اولین بار به مناسبت هفته محیط زیست در استان قزوین برای جمع آوری کتب و دفاتر پسماند دانش آموزان اجرا می شود.

وی افزود: هدف از این اقدام پاسداشت نذورات فرهنگی و ارتقای سطح فرهنگی شهرستان و همچنین تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی در مدارس است.

رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: پویش ملی کاغذ برای احسان و اهدای کتب درسی و کاغذ باطله به مدارس برای صرفه جویی در مصرف کاغذ، بازیافت کاغذ مدارس روستایی، تجهیز کارگاه ها و فناوری و فرهنگ و هنر و همچنین تجهیز مدارس. با آزمایشگاه های علوم تجربی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در قالب طرح «کاغذی برای نیک» دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه کتب و اوراق مدرسه باطله و استفاده نشده خود را برای مشارکت در این طرح معنوی اهدا می کنند.

شهری گفت: با اجرای این طرح و گسترش آن به جامعه، بازیافت کاغذ با جدیت دنبال می شود و می تواند به حفظ محیط زیست کمک کند. ضمناً با اجرای صحیح این طرح و درآمد حاصل از آن می توان آزمایشگاه ها و کارگاه های مدارس را به درستی تجهیز کرد.

aff494eb bf59 4ddc b0ab 85718056d1bb خبر خاکستری

وی گفت: تمامی مدارس و ادارات دولتی می توانند در این طرح خداپسندانه مشارکت کرده و با همکاری یکدیگر گامی موثر در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف کاغذ برداریم.

این مسئول افزود: همه آحاد جامعه و دست اندرکاران فرهنگی و محیط زیستی می توانند در این مراسم خیریه شرکت کرده و دوستان و دستگاه های مختلف استانی را از این طرح سایبری آگاه کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای اسکن کاغذ ملی با شرکت نجاری قرارداد بسته شده و بازیافت مناسب کاغذ انجام می شود و نجات کشور در زمینه واردات کاغذ باعث قطع درختان بیشتر و آسیب به جنگل ها برای تولید کاغذ می شود. .

شهری تاکید کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان معمولا پس از پایان امتحانات و پایان سال تحصیلی کتاب ها و مدارک ضایعات خود را دور می اندازند، بنابراین می توان با ایجاد یک مدرسه مناسب از آن برای بازیافت و تولید کتاب های جدید و حتی ساخت مدرسه استفاده کرد. فرهنگ و سازمان

وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت مردمی و فرهنگ سازی مطلوب، پویش برگه احسان به درستی انجام شود، ضمن اینکه می توان از تشویق دانش آموزان برای تشویق دانش آموزان به شرکت در این پویش استفاده کرد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید