اسکوچیچ نظرش را در مورد این پرسپولیس تغییر داد

اسکوچیچ نظرش را در مورد این پرسپولیس تغییر داد

علیرضا بیرانوند در جریان بازی تیم ملی نیمکت نشین بود. بیرانوند در آخرین تمرینات تیم ملی از آمادگی کامل برخوردار بود و در هر دو تمرین یکشنبه و دوشنبه عملکرد خوبی داشت.

اما دراگان اسکوچیچ به یکباره تصمیم به حضور در تیم ملی گرفت و بیرانوند را نیمکت نشین کرد. به این ترتیب امیر عابدزاده دروازه بان فیکس ایران شد.

به نظر می رسد انتظار طولانی امیر عابدزاده برای رسیدن به تیم ملی به پایان رسیده و 4 سال و نیم پس از اولین بازی اش با ایران در بازی دوستانه مقابل ازبکستان، دروازه اش را بسته نگه داشت. او به جایی رسید که توانست جایگاه خود را برای همیشه تثبیت کند.

پس از اینکه علیرضا بیرانوند این گل را مقابل لبنان دریافت کرد و پیش از این در دو بازی پرتغال مقابل بوآویستا در مجموع 9 گل از پورتو و فامالسائو دریافت کرده بود، اسکوچیچ تصمیم گرفت دروازه بان خود را در دیدار با سوریه جایگزین کند و از امیر عابدزاده استفاده کرد.

پسر دروازه بان اسطوره ای فوتبال ایران برای ادامه دادن راه پدر و تبدیل شدن به دروازه بان اول تیم ملی در سال قبل از جام جهانی، حضور در لالیگا 2 اسپانیا را در این فصل انتخاب کرد. او با بازی های موثرش در پونفرادینا حالا جای علیرضا بیرانوند را در تیم ملی گرفته است.

امیر عابدزاده پس از ثبت 6 کلین شیت در 13 بازی برای پونفرادینا در لالیگا 2 مقابل سوریه به نیمکت خود در تیم ملی پایان داد و با حضور در آن دیدار موفق شد یک کلین شیت دیگر برای ایران داشته باشد و به تیم کمک کند تا یک اسلو دیگر را کسب کند.

این دروازه بان که چهار سال و نیم پیش اولین بازی خود را انجام داد، در طول این سال ها در چهار بازی دوستانه مقابل ازبکستان (دوبار)، بوسنی و هرزگوین و ونزوئلا و همچنین در یک بازی رسمی مقابل کامبوج به میدان رفته است. او مقابل ونزوئلا یک گل دریافت کرد و در چهار بازی دیگر پیروز شد.

عابدزاده در ششمین بازی ملی خود به دنبال پنجمین کلین شیت خود مقابل سوریه بود که با دو شوت و خروج موفق از دروازه همراه با برتری در یک دوئل هوایی موفق شد.

22 تیم ملی ایران در دیدار مقابل سوریه 31 لمس توپ و 15 پاس گل با دقت 68 درصد داشت و 12 توپ از 19 توپ بلندی که ارسال کرد به مقصد رسید تا آمار نسبتا خوبی در کنار کلینچ خود داشته باشد.

حالا امیر عابدزاده با انگیزه ای مضاعف به اسپانیا برمی گردد و امیدوار است که به روند خوب خود در پونفرادینا ادامه دهد تا در ماه فوریه که دیدار با عراق و مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه آزادی برگزار می شود، دوباره به این تیم ملحق شود.

دیدگاهتان را بنویسید