اسکوچیچ 9 روز قبل از فیفادی درخواست دریافت بازیکنان را داشت


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888068

مسئول کمیسیون مسابقات سازمان لیگ گفت: اسکوچیچ 9 روز قبل از فیفادی از بازیکنان درخواست کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره برنامه ریزی برای فصل جدید لیگ برتر و اولین وقفه در این مسابقات گفت: هر چه اطلاعات بیشتر در اختیار هواداران باشد، شکایت کمتری خواهد داشت. 7 شهریور تا 14 اسفند روزهای فیفا است که تیم ملی باید برای تمرین از آنها استفاده کند. اسکوچیچ خواسته است 9 روز قبل از این زمان به تیم ملی فرصت بدهد. یعنی از 19 تا 28 شهریور اردوی داخلی تیم ملی برگزار می شود و از 9 شهریور لژیونرها نیز به جمع می روند تا از این روزهای فیفا نهایت استفاده را ببرند.

وی افزود: هفته ششم ما مصادف با اردوی داخلی تیم ملی بود و قرار بود این هفته در 27 شهریور برگزار شود. با توجه به اینکه این هفته تا هفته پنجم کمی وقفه داشت منتظر اسامی تیم های ملی بودم تا ببینم کدام تیم ها ملی پوش هستند. برنامه ما تا هفته 15 کامل می شود، اما هفته های 6 و 7 با روزهای فیفا و برنامه تیم های ملی تداخل دارند. حتی اگر اسکوچیچ به ما بگوید چند بازیکن از کدام تیم می خواهد دعوت کند، ما نام نمی خواهیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ خاطرنشان کرد: در آن صورت مسابقه تیم ها با ملی پوشان را قبل از شروع اردوی تیم ملی که 27 شهریور است برگزار می کنیم تا ملی پوشان بتوانند یک روز بعد به اردوی تیم ملحق شوید. نمی خواهیم به تیم هایی که تیم ملی ندارند سخت بگیریم تا با کمی فاصله وارد مسابقات شویم، می توانیم مسابقات را 20-21 انجام دهیم. برنامه ریزی تیم ملی آماده است، شرایط فورس ماژور این تیم باید رعایت شود.

در مورد اینکه آیا او درباره تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی ایتالیا و اسپانیا تحقیق کرده است تا با الگوبرداری از آنها و با توجه به اینکه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا برگزار نمی شود، برنامه تیم های لیگ برتری به چنین چیزی فشرده نشود. وی توضیح می دهد: کدام یک از کشورهایی که نام می برید به استثنای روزهای فیفا وارد اردوی تیم ملی می شوند. 20 روز نیم فصل به تیم ملی دادیم که می توانم بگویم 3-4 هفته بازی است. از طرفی همه دوست داریم نیم فصل قبل از شروع جام جهانی تمام شود تا بعد از این رقابت ها وارد نیم فصل دوم شویم. این فشردگی را قبل از جام جهانی به تیم ها تحمیل کردیم.

وی افزود: در برنامه بحثی که با سرمربیان داشتیم پرسیدند چرا چون لژیونرها نمی توانند به اردو بروند، بازیکنان بومی از 30 شهریور به اردو بروند اما ما همه سوالات را به سرمربی تیم ملی ارجاع دادیم. تیم . شما فقط در مورد زیرساخت ها و ورزشگاه ها صحبت کردید، اما در لیگ ما از نظر برنامه ریزی مشابه ایتالیا و اسپانیا است. روز پیش دهان به دهان فهمیدم که باشگاه پیکان ورزشگاه خود را ارائه کرده است. در این شرایط مقایسه با لالیگا و سری آ مقایسه متفاوتی است.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص انصراف تیم امید از حضور در مسابقات همبستگی دولت اسلامی به دلیل عدم دریافت برخی بازیکنان از باشگاه ها پاسخ داد: طبق دستورالعمل سازمان لیگ و کمیته مسابقات، تیم هایی که بیش از 3 بازیکن ملی پوش داشتند، می توانند درخواست لغو مسابقه خود را داشته باشند، اما این موضوع برای تیم امید گفته نشده است. متأسفانه نمی دانم چرا در تاریخ فیفا در تمام دنیا بازی های امید برگزار نمی شود؟ این همیشه برای ما سوال است.

مهدی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل های موجود، باشگاه ها نمی توانند بیش از دو بازیکن در اختیار تیم امید قرار دهند، اما با همکاری کمیسیون جوانان و فدراسیون فوتبال سعی کردیم با این تیم تعامل ایجاد کنیم. سال ها این مشکل با تعامل حل شد، اما امسال نمی دانم چرا این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه اگر سرمربی تیم ملی با آمدن رئیس جدید فدراسیون فوتبال تغییر کند و این مربی بخواهد بر اردوها تسلط کامل داشته باشد، گفت: این یکی از اتفاقاتی است که در هیچ کجای کشور رخ نمی دهد. جهان!

مسئول کمیسیون مسابقات سازمان لیگ در خصوص انتقاد مدیر رسانه ای تیم ملی امید مبنی بر برنامه ریزی برای شاگردان مهدوی کیا، تصریح کرد: اتفاق خوبی برای تیم امید نیفتاده است، اما در مورد صحبت های مهدوی کیا باید بگویم. مدیر رسانه ای تیم امید، جدا از دیدار قبلی با او و مهدوی کیا از زمانی که در مسابقات زیر 23 سال شرکت کردیم، قهرمان آسیا شدیم، کی از تیم امید با من صحبت کرده است؟ مکاتبات کجا بود و دستور دبیر کل برای ما کجا بود؟ اصلا از کجا به ما خبر دادند که تیم امید می خواهد در بازی های دولت اسلامی شرکت کند؟

مهدی تصریح کرد: وقتی نه بازخوردی از تیم امید داریم، نه مکاتبه ای داریم و نه فردی با ما صحبت می کند، بخشی از مشکل به برنامه ریزی داخلی خودشان برمی گردد. ما نمی توانیم مدام برنامه را تغییر دهیم یا آن را کم یا زیاد کنیم. برنامه های سرمربیان تیم ملی بزرگسالان و امید همپوشانی دارد. در نهایت در خدمت تمامی تیم های ملی به شرط درخواست و اعلام برنامه از طرف دبیرکل هستم. بعد از سازمان لیگ انتقاد کنید.

وی در گفتگو با برنامه ورزش و مردم در پایان گفت: از اتفاقی که برای تیم امید افتاده اصلا راضی نیستیم.

دیدگاهتان را بنویسید