2 بازی سخت و نفس گیر استقلال بعد از فیفادی

2 بازی سخت و نفس گیر استقلال بعد از فیفادی

استقلال یکی از پویاترین تیم های تابستانی بود. آبی پوشان کادر فنی خود را تغییر دادند و پس از جدایی ناگهانی فرهاد مجیدی، با ریکاردو ساپینتو همکاری کردند و در بازار تابستانی فعال شدند و موفق شدند ستاره هایی چون مهدی کایدی و محمد محبی را به خدمت بگیرند تا با چهره ای متفاوت به مدافع عنوان قهرمانی کمک کنند. لیگ بیست و دوم را آغاز خواهد کرد

آبی پوشان پایتخت فصل جدید لیگ برتر را با شکست غافلگیرکننده 2 گل مقابل سپاهان در خانه آغاز کردند اما در ادامه توانستند از سد ملوان و مس کرمان عبور کنند و در آرامش به ساحل برسند. مورد انتقاد برخی از هواداران و البته پیشکسوتان قرار گرفت اما ریکاردو سا پینتو و شاگردانش با اجرای نمایشی فوق العاده در هفته ششم لیگ برتر به تمام انتقادات پاسخ دادند.

پیش به سوی فیفادی با گلباران نساجی

شاگردان ساپینتو با برتری 3 بر 1 در خانه از سد نساجی مازندران پیش از آغاز تعطیلات فیفادی به پایان رساندند. همچنین در شرایطی که رکورد بیشترین گل زده در یک بازی در تاریخ لیگ برتر توسط آبی پوشان پایتخت شکسته شد، هواداران استقلال از عملکرد تهاجمی تیم خود لذت بردند.

حالا ساپینتو با فرار از انتقادات و کسب 3 امتیاز مهم و البته نمایشی تهاجمی، باید خود را برای 2 بازی سخت پس از تعطیلات فیفا آماده کند تا نشان دهد جدا از فوتبال هجومی، توانایی پیروزی مقابل تیم های بزرگ را نیز دارد. لیگ و به یک معنا شکست خورد. در هفته اول به سپاهان رسید.

ساپینتو عزت خود را باز می یابد؟

سرمربی پرتغالی استقلال شاید در هفته اول به دلیل عدم آشنایی با تیمش مقابل سپاهان شکست خورده بود اما با گذشت زمان به اندازه کافی آبی پوشان پایتخت را شناخت و حالا هواداران استقلال انتظار دارند سرمربی تیمشان بتواند در مسابقات بزرگ امتیاز کامل بگیرید بر اساس تساوی، استقلال در لیگ بیست و دوم شروع نسبتاً آسانی داشت، اما در ادامه راه دیدارهای سختی در انتظار شاگردان سا پینتو است.

در هفته هفتم که بعد از فیفادی استقلالی ها باید به سیرجان سفر کنند و به مصاف گلغر بروند و سپس در هفته هشتم در تهران به مصاف فولاد می روند تا 2 دوئل حساس 6 امتیازی پیشتاز شاگردان سا پینتو باشد. 2، دیداری که پیروزی می تواند آبی ها را به بالای جدول برساند و جایگاه استقلال را به عنوان سرمربی از دید هواداران و البته پیشکسوتان آبی پوش تثبیت کند و سا پینتو بتواند توانایی خود را در پیروزی در بازی های بزرگ نشان دهد. فصل .

ستاره های آماده اما نیمکت نشین؛ راه حل چیست

ریکاردو ساپینتو در شرایطی باید تیمش را برای دیدار هفته هفتم مقابل گل گهر آماده کند که با توجه به تعطیلات فیفا همه بازیکنان به مرز آمادگی کامل برسند و همین مشکل کار سرمربی پرتغالی آبی ها را برای رسیدن به رده 20 سخت می کند. لیست مرد استقلالی ها که با برد به وقت استراحت رفتند حالا با چالش جانشینی تیم برنده روبرو هستند و این احتمال وجود دارد که سرمربی پرتغالی آبی ها بخواهد روی بازیکنان اصلی تیمش تغییراتی ایجاد کند.

محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، 2 ستاره فصل گذشته استقلال که در دیدارهای اخیر به دلیل نداشتن آمادگی جسمانی در ترکیب خود قرار نگرفتند، حالا بعد از تعطیلات فیفادی به مرز فرم ایده آل خود می رسند و این در شرایطی است که خط دفاعی استقلال. این خط در هفته های اخیر عملکرد خوبی داشته است، مشخص نیست تصمیم نهایی سا پینتو چیست و سرمربی آبی ها بین عارف غلامی، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی کدام زوج را انتخاب خواهد کرد.

امید حمیدی فر، محمدحسین زواری، رضا میرزایی و سجاد شهبازادا از خریدهای تابستانی استقلال هستند که به نظر می رسد پس از پایان تعطیلات فیفادی با سایر بازیکنان هماهنگی لازم را انجام دهند و منتظر فرصت بازی از سوی سرمربی خود باشند. البته میرزایی و شهبازاده در هفته های اخیر به تناوب در ترکیب استقلال قرار گرفته اند اما حمیدی فر و زواری هنوز فرصت بازی پیدا نکرده اند و تصمیم ریکاردو سا پینتو برای این دو بازیکن جوان مشخص نیست.

عزیزبیگ امانوف، ارسلان مطهری و آرمان رمضانی دیگر بازیکنانی هستند که سرمربی پرتغالی استقلال در اختیار دارد و باید دید ساپینتو چگونه از آنها برای به حداکثر رساندن تاثیرگذاری بازیکنان تیمش استفاده خواهد کرد و نیمکت نشینان استقلال چقدر زمان بازی خواهند داشت. بقیه فصل البته نگاهی به کارنامه سا پینتو در 6 هفته ابتدایی نشان می دهد که سرمربی استقلال روی نیمکت تیمش حساب ویژه ای باز کرده و همیشه در هر بازی از 5 تعویض مجاز خود استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید