اصلاح مسائل ارزشیابی معلمان در آیین نامه جدید

اصلاح مسائل ارزشیابی معلمان در آیین نامه جدید

سرپرست وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام رتبه بندی برای بارگذاری مدارک تکمیلی معلمان در حال آماده شدن است، گفت: آیین نامه ارزشیابی معلمان اصلاح و به شورای دولت ارائه می شود.

رضامراد صحرایی سرپرست وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: از کلیه معلمان تقاضا می شود در خصوص باز شدن امکان بارگذاری مدارک تکمیلی در سامانه رتبه بندی شکیبا باشند.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم توسعه نرم افزاری در سامانه وزارت آموزش و پرورش برای این امر، موضوع به فوریت در دستور کار قرار گرفته و به محض آماده شدن سامانه، اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد. انجام چنین کاری تصمیم کمیته حسابرسی است و خداوند باعث رضایت معلمان شود.

صحرایی در خصوص تشکیل کارگروه نظارت و پایش گفت: این کارگروه بر اساس ماده 11 آیین نامه رتبه بندی تشکیل شد و اعضای این کارگروه مشغول مطالعات هستند و انشالله مدل مفهومی و مدل عملیاتی انجام می شود. در جلسه بعدی کمیته حسابرسی ارائه خواهد شد و در این کارگروه تمامی رتبه های داده شده به ویژه رتبه های 3 و 4 بررسی و تایید و اعتبارسنجی آنها انجام خواهد شد.

وی افزود: یکی از اهداف این کار پاسخگویی به شبهاتی است که در مواردی مطرح شده است اما هدف اصلی کارگروه نظارت تغییر قوانین ارزشیابی معلمان است. انشاءالله وقتی نظارت را انجام دادیم به راحتی می توانیم اشکالات جدی مصوبه را پیدا کنیم و سپس آن اشکالات را اصلاح کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کارگروه رعایت و نظارت بر رتبه بندی معلمان می تواند مبنای تغییر آیین نامه رتبه بندی باشد، اظهار داشت: انتظار همکاران تغییر در آیین نامه است که این درخواست منطقی است اما فعلا این آیین نامه فعلی مبنای کار ما محسوب می شود و نمی توانیم خارج از آن به صورت قانونی فعالیت کنیم.

وی تصریح کرد: انشالله به منظور کیفیت بخشی و همکاری با معلمان، آیین نامه رتبه بندی اصلاح و به شورای دولت ارائه می شود تا خواسته بزرگ همکاران محقق شود.

بسیاری از معلمان از نکات در نظر گرفته شده در طرح ارزشیابی معلمان ناراضی هستند و به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش در صدد اصلاح خلأهای موجود در این طرح است.

دیدگاهتان را بنویسید