اطلاعات جدید خبرگزاری دولتی از سرنوشت «فرش های گران قیمت» سعد آباد/ ارزش مالی فرش ها چقدر است؟

اطلاعات جدید خبرگزاری دولتی از سرنوشت «فرش های گران قیمت» سعد آباد/ ارزش مالی فرش ها چقدر است؟

یک منبع آگاه اطلاعات جدیدی در خصوص فرش های نفیس و اموال مفقود شده کاخ سعد آباد و متهمان پرونده ارائه کرده است.

«حذف و مفقود شدن غیرقانونی فرش‌های دستباف نفیس از کاخ حافظیه کاخ سعد آباد» یکی از پرسروصداترین اخباری بود که در روزهای اخیر در رسانه‌های کشور منتشر شد و بازتاب‌های زیادی را به همراه داشت و برخی انگشت اتهام را به سمت آن نشانه رفتند. 13- آن دولت. اقدامی که واکنش سخنگوی دولت را در پی داشت.

«علی بهادری جهرمی» در حاشیه سومین جلسه شورای دولت در خرداد با مطرح شدن موضوع فرش های مفقود شده از کاخ سعد آباد با ابراز تعجب از تلاش برخی افراد و رسانه ها برای انحراف افکار عمومی. در این خصوص گفت: دولت سیزدهم به دلیل اینکه فساد و پرونده ها سر جای خود باقی مانده است. او فساد را دنبال می کند و شکایت می کند و موضوع را پیگیری می کند، خودش متهم است و از رسانه ها می خواهیم کمک کنند تا بفهمیم شاکی کیست و متهم کیست.

آغاز تاریخ فرش

عمارت حافظیه که بین سالهای 1353 تا 1355 به بهره برداری رسید، در ضلع جنوبی مجموعه فرهنگی و تاریخی کاخ سعد آباد واقع شده است و محلی برای دیدارهای ریاست جمهوری و پذیرایی و ملاقات رهبران سیاسی و دیپلمات های خارجی است. کشورهایی که اشیاء و اموال نفیس و گرانبها در Maintained نگهداری می شوند.
در جریان ساماندهی و پردازش ادواری املاک فوق که ورود و خروج آنها تابع مقررات خاصی است و با صدور مجوزهای لازم، مشخص شد دو ورقه فرش ابریشمی کوچک و جزئیات 48 قالیچه نفیس. که عکس های آن در دفترچه موجود است، برای مجموعه های سال 2019 مفقود شده است. بزرگترین فرش های ثبت شده در جهان با لیست اموال مطابقت ندارند.

LED ها خاموش هستند

با این حال، مغایرت بین موجودی و اقلام موجود در انبار تنها به فرش محدود نمی شود، 16 تلویزیون ال ای دی و ال سی دی نیز در جای خود قرار ندارند. در حالی که نتایج بررسی های اولیه نشان می دهد که در مقطعی و به دلایل نامعلومی از فروش ملک مذکور جلوگیری شده و ساختمان مذکور پس از آخرین فروش در شهریور 1392 تا زمان تلف شدن ملک مذکور پلمب شده است!

برخلاف آنچه در روزهای اخیر مطرح شده بود که نهاد ریاست جمهوری به محض دریافت اولین گزارش در پایان سال 1398 بررسی های لازم را انجام داده است، منابع آگاه به ایرنا از عدم پاسخگویی کارکنان پشتیبانی و ادارات دولتی خبر دادند. ریاست جمهوری در این زمینه منجر به پیگیری این مشکل از طریق مراجع انتظامی و قضایی شد.

فرش ها کجا رفتند؟

در تحقیقات انجام شده همچنین مشخص شد این فرش ها در بازه زمانی سه ساله 92 تا 95 از حافظیه صادر شده است که به گفته یکی از شاهدان مسئول این مجموعه در سال 95 به منزل یکی از افراد عالی رتبه منتقل شده است. مامور دولت سابق در وانت مزدا. همچنین بر اساس یافته های اولیه دو فرش ابریشمی مفقود شده در یک چمدان جاسازی و به سرقت رفته است.

علی رغم بی احتیاطی و سهل انگاری در استفاده از سیستم های حفاظتی و حفاظتی ساختمان مذکور به عنوان مرکز ویژه و حساس محل تردد مقامات عالی کشور و محل نگهداری اموال بیت المال که از مصادیق بی توجهی به مسئولیت است و ممکن است. تحت تعقیب قرار گیرد، جلسات خبرنگار ما در مورد خروج فرش های سرقتی به یک مکان خاص در خارج از کشور می گوید.

ارزش مالی فرش

زیرا بر اساس آیین نامه شرایط و نحوه انتخاب و حدود وظایف و مسئولیت های متولی اموال دولتی، حذف این نوع اموال و اشیاء از مجتمع های اداری تابع ضوابط خاص و هماهنگی ادارات مختلف است. مانند ادارات دولتی، امنیت، مقررات و سایر ادارات مربوطه و همچنین با توجه به ابعاد و ابعاد و تعداد زیاد فرش ها و وجود دوربین های مداربسته، حذف آنها بدون نظر افراد ذی نفوذ به صورت جداگانه امکان پذیر نبود. در یک زمان .

برخلاف ادعای علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی دولت قبل که گفته بود اگر فرش های گمشده سعدآباد ارزش تاریخی داشت در موزه نگهداری می شد، کارشناسان ارزش تنها 10 قطعه نفیس را تخمین زده اند. فرش هایی که یکی از آن ها متعلق به دوره قاجاریه به ریال قیمت سال 1400 و با در نظر گرفتن قدمت، نوع طرح، هنرستان و ویژگی های ظاهری آن ها، مبلغی معادل 127 میلیارد تومان برآورد کرده اند. .

9 متهم مقابل میز عدالت

بر اساس آخرین رهگیری خبرنگار ما، پرونده این سرقت عجیب با 9 متهم که برخی از آنها از نزدیکان یکی از مقامات ارشد دولت سابق هستند، تحت عنوان «اختلاس، خیانت، سرقت» است. و تصرف غیرقانونی اموال دولتی» بر اساس قانون تشدید مجازات از عاملان ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری در یکی از یگان های ویژه دادگستری رسیدگی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید