ماجرای گم شدن فرش های سعد آباد

ماجرای گم شدن فرش های سعد آباد

یک منبع آگاه گفت؛ اخیراً دادستان محترم کل کشور پیگیری مستندسازی مطالب درج شده در فضای مجازی را به دادستان ها موظف کرده و اظهار داشته است که اتهامات بی اساس که موجب تشویش اذهان عمومی و مخل امنیت روانی می شود قابل گذشت نیست.

یکی از مطالبی که چند روزی است در فضای مجازی منتشر شده، گزارشی مبهم از گم شدن تعدادی فرش نفیس از ساختمان حافظیه نهاد ریاست جمهوری در سعدآباد به نقل از شاهدان ناشناس است.

این منبع آگاه نیز در خصوص این خبر شبهات و سوالاتی را مطرح کرد:

1- نهاد ریاست جمهوری به محض دریافت اولین گزارش در این باره در سال 1398 که سابقه ماجرا را به دوره قبل از آغاز به کار دولت یازدهم می برد، بررسی های لازم را انجام داد و بلافاصله موضوع را به دستگاه نظارتی و قضایی ارجاع داد. مسئولین. آیا طرح رسانه ای نشریه با گذشت سه سال بیشتر از گذشته و اصل موضوع، ذهن ها را از آنچه امروز می گذرد منحرف نمی کند؟

2- انتقال هرگونه اسناد و دارایی های منقول و غیرمنقول به ادارات دولتی طبق دستور العمل های مشخص است و هر چه مراکز دولتی حساسیت بیشتری داشته باشند، این دستورالعمل ها دقیق تر و حساس تر است. چگونه است که بدون مجوز حراست نهاد ریاست جمهوری که زیر نظر وزارت اطلاعات کار می کند و حراست فیزیکی ساختمان حافظیه که کاملاً است، یک بار فرش در وانت بار می کنند و می گذارند. توسط سپاه پاسداران حمل می شود؟

3- انتشار یک خبر مخدوش و مغشوش بدون ذکر منبع و ارائه سند معتبر بر اساس اظهارات شاهد عینی ناشناس در یک رسانه رسمی چگونه می تواند مستند باشد؟ مقامات قضایی و قضایی از رسانه ها بخواهند که مستندات خود را در این زمینه در اختیار مراجع قضایی قرار دهند و نام شخصی که فرش ها به خانه او منتقل شده را اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید