طرح عجیب چینی ها برای فرش ایرانی / واردات فرش چینی با برند ایرانی؟

طرح عجیب چینی ها برای فرش ایرانی / واردات فرش چینی با برند ایرانی؟

یکی از شرکت کنندگان در نمایشگاه فرش و ملیله سنندج می گوید: کشورهایی مانند چین، افغانستان و هند فرش ایرانی را با برند ایرانی به ایران صادر می کنند و هیچکس جلوی این کار را نمی گیرد.

تسنیم: ایرانیان در بافت فرش دستباف و استفاده از ذوق و هنر در صنایع دستی خود سابقه ای طولانی دارند. فرش یکی از صنایع دستی ایرانی است که به دلیل کیفیت، طرح و نقش و نگارش در سراسر جهان شهرت دارد و مورد توجه بسیاری از متخصصان در سراسر جهان قرار گرفته است.

قالیبافان از رکود بازار فرش و کمبود خریدار به دلیل شرایط موجود و به ویژه عدم حمایت مسئولان گلایه دارند. یکی از شرکت کنندگان این نمایشگاه که از استان آذربایجان شرقی آمده است، می گوید: کشورهایی مانند چین، افغانستان و هند باید این فرش های نفیس را با برند ایرانی دوباره به ایران صادر کنند و هیچکس جلوی این کار را نخواهد گرفت.

آنها مدعی هستند فرش های چینی هم اکنون در بازارهای مشهد و اصفهان به فروش می رسد و این وضعیت ضربه سنگینی به پیکره این هنر نفیس ایرانی وارد کرده است که باعث از دست رفتن شغل و معیشت هزاران ایرانی می شود.

عدم واردات مواد اولیه به دلیل تحریم ها از دیگر گلایه های قالیبافان است که آنها را متضرر کرده و احساس می کنند که این امر منجر به افزایش قیمت نهایی فرش و از سوی دیگر قدرت خرید آنها شده است. از مردم کاهش یافته است.

هنرمندان ایرانی از روی عشق و ذوق به قالی بافی روی آورده اند، بنابراین هر گره از یک فرش اصیل ایرانی حکایت از شور و عشقی دارد که بافندگان در دل فرش قرار داده اند. با توجه به ردیف به ردیف این قالی های اصیل و ماندگار، داستان هایی وجود دارد که تنها با زبان عشق قابل درک است.

دیدگاهتان را بنویسید