اطلاعیه قیمت جدید رب گوجه فرنگی

اطلاعیه قیمت جدید رب گوجه فرنگی

روز جدیدنایب رئیس اتحادیه کنسروسازی ایران گفت: اگرچه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امداد با قیمت جدید رب گوجه فرنگی موافقت کردند، اما تولیدکنندگان به دلیل عدم اعلام قیمت جدید جریمه شدند.

در حالی که اواسط تیرماه سال جاری، عباس عسکرزاده، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای به صدیف بیک زاده، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، از موافقت با افزایش میزان مصرف کنندگان خبر داد. قیمت 45 هزار تومان رب گوجه فرنگی کنسروهای ایرانی به خبرگزاری تسنیم گفتند با وجود موافقت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، هنوز تکلیف در ستاد تنظیم بازار مشخص نشده است.

پیش از این هر قوطی رب گوجه فرنگی 800 گرمی قیمت یکسانی نداشت و طبق مشاهدات میدانی 35 تا 39 هزار تومان فروخته می شد و برخی برندها همچنان محصولات خود را با این قیمت به فروش می رسانند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در این نامه عنوان کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید، با افزایش قیمت مصرف کننده رب گوجه فرنگی در چارچوب قوانین و مقررات این سازمان موافقت می کند. وی حتی درخواست کرده بود که برای حفظ آرامش بازار و ادامه عرضه رب گوجه فرنگی تصمیم بگیرید که این تعدیل قیمت به فوریت انجام شود.

مسعود بختیاری نایب رئیس اتحادیه کنسرو ایران در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: با وجود اینکه وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنسرو رب گوجه فرنگی را 45 هزار تومان پیشنهاد و برای ابلاغ به سازمان حمایت اعلام کرد، اما این کالاها مشمول قیمت گذاری هستند. طبق سابقه عملا امکان اعلام قیمت این محصولات در سال جدید وجود نداشت.

وی افزود: قیمت های قبلی رب گوجه فرنگی و تن ماهی تن از اردیبهشت ماه اعمال شده است.

نایب رئیس اتحادیه کنسروسازی ایران ادامه داد: امسال قیمت ماهی تن بیش از 50 درصد و قیمت روغن نیز 500 درصد افزایش داشته است و در این شرایط نمی توان به قیمت قبلی فروخت.

وی بیان کرد: اتحادیه کنسروسازی از سه ماه گذشته تلاش کرده تا قیمت واقعی کنسرو تن ماهی و رب گوجه فرنگی اعلام شود و جلساتی با مسئولان مختلف داشته که نتیجه ای نداشته است. قیمت جدیدی را پیشنهاد کرده و از سوی سازمان جنایی دولتی جریمه خواهد شد.

بختیاری گفت: تولیدکنندگان حتی با درخواست شفاهی وزارت جهاد، محصولات خود را با قیمت جدید تولید کردند تا بازار با کمبود مواجه نشود که در نتیجه آن ها نیز جریمه شدند.

نایب رئیس سندیکای کنسرو ایران درباره قیمت جدید کنسرو تن ماهی نیز گفت: قیمت هر قوطی کنسرو ماهی تن 35 هزار تومان است و بر اساس تحلیلی که ارائه کردیم، قیمت جدید 44 هزار و 900 تومان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید