اطلاعیه مهم وزارت آموزش و پرورش

اطلاعیه مهم وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش چند اطلاعیه مهم داده است. وزارت آموزش و پرورش در خصوص جلوگیری از تخلف در امتحانات تکمیلی هشدار داد. مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه جدیدی صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش جزئیات امتحانات کنکور دانش آموزان و نحوه تصحیح اوراق امتحانی دانش آموزان را اعلام کرد. وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری امتحانات دانش آموزی نظر داد. اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه ای صادر کرد.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در مورد تقلب و تخلف در کنکور
وزارت آموزش و پرورش با انتشار بیانیه ای روند پیشگیری از تخلفات تحصیلی را تشریح کرد.

در این پیام آمده است: «امتحانات نهایی امسال به دلیل تأثیری که در سوابق کنکور دارد برای دانش آموزان و خانواده هایشان بسیار مهم است. از این رو آموزش و پرورش برنامه ریزی کرده است که این آزمون ها به صورت دقیق و بدون خطا انجام شود. یکی از کارهای مهمی که باید در جشن های جشن برگزار شود این است که اجازه تخلفات مربوط به جشن را نگیرید.

در ادامه این اطلاعیه روند پیشگیری از تخلفات امتحانات نهایی تشریح شده است:

1. کنترل فیزیکی و معاینه شرکت کنندگان به منظور جلوگیری از حمل اقلام ممنوعه به محدوده.

2. احراز هویت شرکت کنندگان (کارت ورود و شناسنامه یا کارت ملی) در آزمون قبل از ورود به محل برگزاری آزمون.

3. با استفاده از ابزار موبایل یاب، سیگنال یاب به طور مداوم سیگنال های تست را بررسی می کند تا دستگاه های رادیویی را در طول آزمایش پیدا کند.

4. با نظارت منظم و به موقع توسط گروه سایبری، تمامی فضاهای مجازی از نظر انتشار سوالات جعلی بررسی و متخلفان تا محل درج سوالات در منطقه شناسایی می شوند.

5. در صورتی که دانش آموزان با استفاده از روش های هوشمند در فرآیند اصلاح مرتکب تخلف شوند، آن تخلف شناسایی می شود.

6. دستگاه های اجرایی به طور مستمر با وسایل الکترونیکی و غیر الکترونیکی کشف تخلف آموزش می بینند.

7. تجهیز حوزه های امتحانی به سیستم های دوربین مدار بسته و مانیتورینگ از راه دور جهت کنترل امتحان و بررسی تصاویر ضبط شده توسط کارشناسان مجرب.

8. شناسایی سیگنال های مشکوک در اطراف محل امتحان برای شناسایی متخلفان.

9. نظارت خارج از حوزه امتحانی با دوربین های نظارت تصویری.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در خصوص تشریفات برگزاری امتحانات تکمیلی
مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نحوه تصحیح سوالات و تهیه کتاب های مرجع آزمون های کنکور را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: امتحانات پایان ترم امسال به دلیل تاثیرگذاری بر سوابق کنکور برای دانش آموزان و خانواده های آنان بسیار حائز اهمیت است، لذا آموزش و پرورش برای برگزاری دقیق و بدون خطا این امتحانات برنامه ریزی کرده است.

یکی از کارهای مهمی که در کنکور باید انجام شود، تصحیح سوالات و تهیه گزارش کنکور به صورت ایمن، مکانیزه با حداقل خطا و انحراف مثبت و منفی از تصحیح کنندگان و غیره است.

وزارت آموزش و پرورش

روند تصحیح سوالات و تهیه کارنامه امتحانات نهایی به صورت خلاصه در زیر آمده است:

1- پاسخنامه کلیه رشته ها به صورت تصادفی توسط سامانه هوشمند به مدارس خارج از استان محل برگزاری آزمون ارسال می شود.

2- توزيع تصوير پاسخ كاغذي ناشناس (كدگذاري شده) توسط سيستم بين تصحيح كنندگان در سطح كشور.

3- تصحیح تصویر هر پاسخنامه به کمک رایانه توسط دو تصحیح کننده مستقل.

4- شمارش و ثبت نتیجه نهایی سامانه.

5- تهیه کارنامه و اعلام نتیجه.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان
از اول خردادماه امتحانات دانش آموزان پایه ششم و نهم در سطح منطقه و ناحیه آغاز می شود.

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای اعلام کرد:

امتحانات کنکور دانش آموزان پایه دوازدهم از 10 اردیبهشت آغاز و تا 5 خرداد ادامه دارد.

امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم و نهم نیز در سطح ناحیه و ناحیه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان این دو پایه باید از اول خردادماه در امتحانات حاضر شوند.

طرح سوالات امتحانی فرم ششم منطقه ای است اما در مدرسه انجام و تصحیح شده است.

در پایه ششم مدرسه علاوه بر ابزارهای مختلف سنجش کیفی و تشریحی، آزمون توافقی منطقه ای را در تمامی دروس (با سوالات اختصاصی به تفکیک واحد و برنامه و همزمان توسط مدیریت آموزش و پرورش منطقه) برگزار می کند.

نمرات آزمون کتبی همراه با سایر ابزارهای ارزشیابی توصیفی برای توصیف عملکرد دانش آموزان، بهبود و جبران ضعف های دانش آموز استفاده می شود.

طرح سوالات امتحانی پایه نهم به صورت استانی ولی در مدرسه انجام و تصحیح می شود.

دانش آموزان سایر پایه های ابتدایی علاوه بر ارزشیابی تشریحی در امتحانات پایان سال معلمان شرکت می کنند.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در خصوص دریافت کارت ورود به جلسه کنکور خرداد ماه
مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد شرکت کنندگان آخرین آزمون خرداد ماه 1402 کارت ورود به جلسه خود را به نشانی my.medu.ir دریافت می کنند.

در اطلاعیه مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش آمده است: شرکت کنندگان در آخرین آزمون خرداد ماه 1402 باید با مراجعه به آدرس my.medu.ir کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

وی افزود: بر اساس این آگهی کارت ورود به جلسه نیازی به تایید مدیر مدرسه ندارد اما در صورت وجود نقص باید به مدرسه محل تحصیل دانش آموز ارجاع شود.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در خصوص اصلاحیه کنکور
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، از خرداد ماه سال جاری اصلاحات دستی برگه های امتحانی به طور کامل جمع آوری و تصحیح کنکور در سراسر کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود.

امتحان نهایی امسال به دلیل تاثیرگذاری بر پروتکل های کنکور برای دانش آموزان و خانواده هایشان بسیار مهم است، از این رو آموزش و پرورش برای برگزاری دقیق و بدون اشتباه این امتحانات برنامه ریزی کرده است. یکی از کارهای مهمی که در امتحانات نهایی باید انجام شود، تصحیح سوالات امتحان نهایی است.

این اصلاح باید به گونه ای دقیق باشد که هیچ حقی از دانش آموز ضایع نشود، بنابراین بر اساس تکلیف محوله به آموزش و پرورش طبق مصوبات، راه حل جدی برای رفع این مشکل اصلاح الکترونیکی بود که به صورت دوره آزمایشی خرداد ماه سال گذشته برای رشته های خارج از کشور و از دی ماه برای یک رشته در هر استان انجام شد و از خرداد امسال تصحیح دستی اوراق به طور کامل جمع آوری و تصحیح اوراق امتحان نهایی به صورت الکترونیکی در سراسر کشور انجام می شود. .

در تصحیح الکترونیکی مصحح دوم نظرات مصحح اول را نمی بیند و در صورت اختلاف نظر بین مصحح اول و دوم به مصحح سوم ارجاع می شود. همچنین سه بار راهنمای بازنگری به سوالات ارسال و برای بازنگری کنندگان مورد تایید گروه های آموزشی یادداشت هایی صادر می شود. علاوه بر این، سیستم امتیاز هر صفحه را جمع آوری می کند و سیستم امتیاز نهایی را اضافه و ثبت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید