اظهارات تند یک اصلاح طلب علیه حسن روحانی/مردم به لیست روحانی رای نمی دهند

اظهارات تند یک اصلاح طلب علیه حسن روحانی/مردم به لیست روحانی رای نمی دهند

یکی از اعضای جبهه اصلاحات ایران گفت: حسن روحانی مردم را ناامید کرد و نسبت به افسردگی مردم بی تفاوت بود.

علی صوفی دبیرکل حزب اصلاحات پیشرو در گفتگو با خبرنگار مهر و با اشاره به احتمال وجود لیست منتسب به حسن روحانی رئیس جمهور سابق در انتخابات مجلس امسال گفت: دولت دوم آقای روحانی به تعهدات خود عمل نکرد. . عکابه کاملاً و عمداً صدایش را از دست داد و او را نادیده گرفت.

وی افزود: زمانی روحانی کابینه خود را نبست، اصلاح طلبان امیدوار بودند که کابینه خوبی بسته شود. او اعلانات تند و تیز داد که من از هیچ کسی جز رای خودم برای ورود به دولت من متضرر نمی شوم. اما این جریان معکوس شد. دیری نگذشت که کابینه ای را ارائه کرد که تعجب برانگیز بود و به سمت اصولگرایی گرایش داشت و خبری از اصلاح طلبان نبود.

صوفی با اشاره به هشدارهای خود درباره نارضایتی مردم تصریح کرد: در عین حال با تجربه کوتاهی که داشتم بسیار نگران بودم که مردم نسبت به کار دولت اعتراض کنند به ویژه دامن زدن به گرانی ها و یاس و ناامیدی. ناشی از عدم بهبود معیشت آنها است. به خیابان بروند

صوفی ادامه داد: من این موضوع را هم به معاون اول رئیس جمهور و هم مدیریت برده ام، وضعیت را این گونه می بینم. ما بالاخره در دسامبر 2016 شاهد وقوع آن بودیم.

وی افزود: این مشکل به همین منوال ادامه یافت و به سال 2018 رسید و این اتفاقات افتاد و دولت حتی مدعی شد که از تصمیم اتخاذ شده در مورد بنزین بی اطلاع بوده است. آقای روحانی گفت که در آن روز متوجه افزایش قیمت بنزین شده است. آقای نوباخت پاسخ داد و گفت از کارشناسان بپرسید. در واقع دولت با مردم رفتار مسئولانه ای نداشت. حتی وزارت امور داخله دستور تیراندازی در مقابل معترضان را صادر کرد و تعدادی کشته شدند.
پایان دولت روحانی هیچکس را ناراحت نکرد

علی صوفی تاکید کرد: عمر دولت دوم آقای روحانی در نزد مردم با آبروریزی و بی اعتباری تمام شد و هیچ پیشرفتی در بازگرداندن اعتماد مردم به ایشان صورت نگرفت.

وی ادامه داد: طبق نظرسنجی ها، روحانی محبوبیت خود را از دست داده است. پایان دولت آقای روحانی هیچکس را ناراحت نکرد. نه طرفداران و نه طرفداران رای او ناراحت نشدند. طرف مقابل هم خیلی خوشحال شد.

صوفی با اشاره به عملکرد دولت رئیسی گفت: با یکنواختی دولت این امید وجود داشت که عملکرد خوبی داشته باشیم. وعده های گشایش هسته ای و اقتصادی و همچنین بازگشت ارز به کانال 10 هزار تومانی داده شد. دولت آقای رئیسی با وجود اینکه آقای روحانی را سفید کرد و قیمت ها را بالا برد، اما به همان سیاست هایی که اعتراض داشتند ادامه دادند.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه رهبری در اولین جلسه دولت جدید به شاخص های منفی اقتصادی و سلب اعتماد عمومی به دولت اشاره کردند، متاسفانه این شاخص های اقتصادی منفی تر شد و بهبودی حاصل نشد. چون برنامه ای نبود، آرایش دولت آقای رئیسی برنامه و کاری نداشت.

یکی از اعضای جبهه اصلاحات ایران اذعان کرد: اگرچه دولت سیزدهم باعث شد آقای روحانی احساس پیروزی کند، اما افکار عمومی نسبت به ایشان مثبت نیست و نمی‌خواهد تیم آقای روحانی برگردد.

صوفی افزود: ممکن است فضا باز شود و سیاست های انتخاباتی نسبت به گذشته کمی گسترده تر شود و رد صلاحیتی صورت نگیرد اما مردم نسبت به این مسائل گرم نشوند و به لیست آقای روحانی رای ندهند.

وی تاکید کرد: عملکرد دولت آقای روحانی باعث حضور کمرنگ در یک هزار و 398 انتخابات مجلس و یک هزار و 400 انتخابات ریاست جمهوری شد.

دیدگاهتان را بنویسید