رسانه اصلاح طلب: چرا حسن روحانی سیاستمدار برجسته است و ابراهیم رئیسی نیست؟!

رسانه اصلاح طلب: چرا حسن روحانی سیاستمدار برجسته است و ابراهیم رئیسی نیست؟!

در گزارشی با عنوان «چرا حسن روحانی سیاستمدار برجسته است اما ابراهیم رئیسی نیست؟!» وی نوشت: روحانی قطعا رئیس جمهور کاملی نبوده و انتقادات جدی به دولت او برای دوره دوم وارد است، اما چه مخالف او باشیم و چه از او حمایت کنیم، چه اصلاح طلب، اصولگرا، انقلابی و اپوزیسیون، نمی توان منکر این موضوع شد. روحانی واقعاً یک سیاستمدار برجسته است.

حسن روحانی علی رغم همه انتقاداتی که به او و اطرافیانش وارد می شود، سیاستمداری باهوش و به موقع است. سخنان، اظهارات و واکنش های او به رویدادهای روز گذشته ایران نشان از هوش سیاسی بالای او دارد.

اما نوع فعالیت او در یک سال گذشته و پس از تحویل دولت تیم ابراهیم رئیسی، نشان دیگری از “چگونه یک سیاستمدار باید باشد” بود.

حسن روحانی در یک سال گذشته شاهد هجمه ها، توهین ها و انتقادات برخی از چهره های تندرو اصولگرا و اعضای دولت انقلابی و میدانی علیه خود و دولتمردانش بوده است، اما حسن روحانی ترجیح داده در برابر این هجمه ها سکوت کند. . سیاستی که حتی حامیان او را نیز شگفت زده کرد.

شیخ حسن روحانی پس از یک سال در سخنانی چند دقیقه ای به تمامی انتقادات و توجیهات دولت ابراهیم رئیسی پاسخ داد تا همه ارکان دولت انقلابی واکنش نشان دهند.

اگر از دنیای سیاست در ایران مطلع باشید، می‌دانید که پاسخگویی به گفته‌های فردی مانند حسن روحانی مهم است و این از این منظر است که از معاون و وزیر گرفته تا زیرمجموعه‌ها و نیروهای میدانی. این دولت به اظهارات او پاسخ می دهند.

در واقع حسن روحانی سیاستمداری است که زمان و مکان و نوع کنشگری را می شناسد، با وجود ایرادات فراوانی که در انتخاب اطرافیانش داشت، حتی اگر یک سال مورد شدیدترین انتقادها و توهین ها قرار گرفته باشد.

سخنرانی ها و صحبت های روحانی در مراسم های مختلف و حتی در هیئت دولت را حتماً به خاطر دارید که چگونه اظهارات خود را به صورت غالب و قاطع بیان می کرد. تا جایی که حتی مخالفان او نیز به قدرت سخنوری حسن روحانی پی برده اند.

خصوصیتی که در ابراهیم رئیسی و صحبت هایش ندیده ایم. گاف ها و اشتباهات رئیسی و حتی سبک گفتار او در فضای رسانه ای و مجازی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

با کمال احترام، ابراهیم رئیسی نه تنها رئیس جمهور کاملی نبود، حتی برخلاف آنچه از یک انسان عادی انتظار می رود، سخنران قاطع و مسلطی از خود نشان نداد!

البته روحانی قطعا رئیس جمهور کاملی نبوده و برای دوره دوم انتقادات جدی به دولت او وارد است، اما چه مخالف و چه موافق، چه اصلاح طلب، چه اصولگرا، چه انقلابی و چه اپوزیسیون، نمی توان انکار کرد. حسن روحانی واقعاً یک سیاستمدار برجسته است.

دیدگاهتان را بنویسید