اظهارات ضد و نقیض زاهدیووا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان اتلاف وقت است

با گذشت پنج ماه از آغاز سال 1401، هنوز قانون افزایش دستمزد سایر سطوح مستمری بگیران اجرایی نشده است.

اظهارات ضد و نقیض زاهدیووا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان اتلاف وقت است
یک فعال کارگری با انتقاد از عدم برقراری توزیع نهایی حقوق بازنشستگان گفت: اگر حقوق بازنشستگان قابل افزایش نیست حداقل قیمت ها را به سال گذشته برگردانند.

عیدعلی کریمی با اعلام اینکه با گذشت پنج ماه از ابتدای سال 1401، قانون افزایش حقوق سایر سطوح مستمری بگیران اجرایی نشده است، با اشاره به مصوبه دولت در خصوص حقوق بازنشستگان، گفت: تورم برخی کالاها به میزان قابل توجهی است. 100 درصد و میانگین تورم بالای 50 درصد اعلام شده است، اما حقوق بازنشستگان سایر رده ها فقط 10 درصد افزایش یافته است، این نسبت به مستمری بگیران بی انصافی است.

کریمی در ادامه درباره اظهارات اخیر سرپرست وزارت کار در خصوص افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: اظهارات ضد و نقیض محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت کار در خصوص میزان افزایش حقوق سازمان تامین اجتماعی. بازنشستگان، وقت تلف می کنند. او پس از 5 ماه بلاتکلیفی فرصت بیشتری برای گفتگو با مراکز بازنشستگی می خواهد.

دبیر اجرایی خانه کار قزوین افزود: در هفته گذشته سرپرست وزارت کار به عنوان نماینده دولت وعده های متعددی برای تعیین تکلیف وضعیت مستمری بگیران داد که محقق نشد.

به گفته کریمی، قول دادن و عمل نکردن به لحاظ اخلاقی و شرعی درست نیست; بنابراین عمل نکردن مسئولان به وعده های خود غیرقابل قبول است.

وی با انتقاد از جهش قیمت ها در 5 ماه گذشته سال جدید خواستار احیای شرایط پرداختی سال های گذشته شد و گفت: در آن سال ها با ارزش دستمزدی که می گرفتیم می توانستیم بهتر زندگی کنیم اما الان گرفته اند. معاش ما را از کارگران طبقه دور کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید