انتقاد از اتلاف وقت در شورای شهر تبریز

دستور کار اولین جلسه گزارش معاونت پژوهشی شورای اسلامی شهر تبریز بود که ابراهیم پور در این خصوص اظهار داشت: جمع آوری و صحت سنجی اطلاعات از وضعیت موجود، ارزیابی وضعیت خدمات و تجهیزات موجود شهری، ارزیابی وضعیت شهر تبریز بر اساس ضوابط شهر اسلامی و شاخص های آن و… جزو طرح های پژوهشی مرکز می باشد.

وی ادامه داد: 23 طرح علمی در پژوهشگاه مورد بررسی قرار گرفته و یکی از آنها اجرایی شده است.

علیرضا نوایی باغبان نیز در این خصوص اظهار داشت: شورای قبلی برنامه 5 ساله ای را تهیه کرده بود که نیمی از آن به شورای بعدی واگذار شد و این یک مشکل است.

وی ادامه داد: اولویت ها باید در شورا تعیین و به مرکز تحقیقات شورا ارسال شود تا در مورد آنها تحقیق شود.

روح الله رشیدی همچنین بیان کرد: بارها با کمیته ها تماس گرفتیم اما اعضا هیچ نظر، انتقاد و پیشنهادی نداشتند.

و ادامه داد: علاوه بر برنامه پنج ساله شهرداری، برنامه چهار ساله شهرداری را نیز داریم که باید بر اساس آن حرکت کنیم.

در ادامه اعضا به بررسی ایرادات شورای اجرایی به برخی مصوبات شورا پرداختند، در مورد اول شورا نامه شورای اجرایی در خصوص اعتراض به برگزاری هفته فرهنگی تبریز در اشتوتگارت آلمان را بررسی کرد.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز در این خصوص گفت: نامه کمیته اجرایی قانونی نیست و هیات اجرایی نمی تواند چنین ایراداتی را بپذیرد.

وی ادامه داد: وقتی شورا مصوبه داشته باشد قطعا ردیف بودجه مانع می شود و شورای اجرایی نمی تواند بحث کم یا زیاد بودن آن را مطرح کند.

حجت الاسلام برگی درباره اعتراض شورای سازش نیز گفت: اگر ایراد قانونی دارید اعلام کنید وگرنه اگر شورای سازش تصمیم بگیرد جای ما در شورا می نشینند و ما می رویم. به شورای مصالحه

پرویز هادی نیز در این خصوص گفت: از نماینده استاندار می خواهیم جزییات را بگوید تا چنین مشکلاتی پیش نیاید، متاسفانه این مشکل به تدریج در حال افزایش است.

فریدون بابایی اقدم با اشاره به نامه استاندار گفت: فکر می کنم سوء تفاهم صورت گرفت چون استاندار فردی مردمی و تعاملی است پس بهتر است برای رفع این سوءتفاهم ها جلسه ای برگزار شود.

روح الله دهقان نژاد همچنین در خصوص اعتراض استاندار به برگزاری هفته فرهنگی تبریز در آلمان اظهار داشت: فکر می کنم با اضافه شدن ردیف بودجه به این مصوبه مشکل حل شود و مشکلی پیش نیاید.

حجت الاسلام برقی نیز در پاسخ گفت: شورای اجرایی رسماً درخواست هزینه کرد نه ردیف بودجه; در چنین شرایطی وقتی شیر را صبح به یک قیمت و عصر به قیمت دیگر می خریم، چگونه می توان قیمت هفته فرهنگی را در آلمان تخمین زد؟

در پایان اعضای شورا با فشار بر این قطعنامه موافقت کردند.

دستور جلسه بعدی بررسی نامه رئیس شورای اجرای مصوبه و فرمانداری شهر تبریز در خصوص مصوبات در امر کمک رسانی به یکی از شهروندان بود که هوشیار، شهردار تبریز تصریح کرد: به این زن ظلم شده و 15 سال در بهزیستی نگهداری می شود.

وی ادامه داد: اعضای شورا 200 میلیون کمک بلاعوض به این مرد دادند و این موضوع در اختیار اعضای شورا است.

بابایی اقدم نیز در این خصوص گفت: احساس می کنم هیئت نظارت و شورا از یکدیگر فاصله می گیرند و بیشتر مصوبات را رد می کنند، آرزوی این خانم این است که سه دانگ به نام ایشان باشد.

وی ادامه داد: چند سالی است که با این خانم با مشکل مواجه هستیم و از استاندار تقاضا داریم با این موضوع موافقت کنند.

یاسین بجانی نیز در این خصوص اظهار داشت: شهرداری به این خانم ظلم کرده است، من دوست دارم یکی از حقوق این خانم صیانت کند، بهتر است این مبلغ به جای 200 میلیون 500 میلیون باشد و استاندار هم با این موضوع موافقت کند.

شهرام دبیری نیز لایحه جدید را مطرح کرد و گفت: این خانم مورد سوء استفاده قرار گرفته است و باید نظر استاندار را در این مورد بدانیم که چرا به این موضوع اعتراض کردند و بعدا لایحه جدید به شورا می آید.

اعضای شورا در نهایت با این موضوع موافقت کردند.

دستور جلسه بعدی لایحه مضاعف فوریتی شهرداری در خصوص ساخت زیارتگاه اربعین حسینی و مرکز خدمات مردمی بود که هوشیار شهردار تبریز در این خصوص اظهار داشت: در دو سال گذشته بسیاری از موارد فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار گرفت. فعالیت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به سختی انجام شده است اما با فرونشست این ویروس فعالیت های فرهنگی افزایش یافته و در همین راستا مراسم اربعین امسال برگزار می شود و پیش بینی می شود 4 میلیون نفر در این مراسم شرکت کنند. .

وی در خصوص احداث زائرسرا و مرکز خدماتی و اقامتی مربوط به عتبات عالیات آذربایجان شرقی در مرز مهران گفت: اکثر استان ها در این حوزه فعال بوده اند. در این راستا شهرداری مهران زمینی را در اختیار ستاد عتبات به استان های مختلف قرار داده است و در صورت عدم احداث مرکز مذکور، زمین اهدایی به شهرداری مهران بازگردانده می شود.

احد صادقی دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص اظهار داشت: این عبادتگاه تنها مختص زائران اربعین نیست و هم ساکنان استان و هم همشهریان عزیز می توانند در طول سال از امکانات آن بهره مند شوند. . ضمن اینکه کمک 2 میلیارد تومانی قسمت ناچیزی از هزینه ساخت این مرکز است و مابقی توسط سایر نهادها، مردم و خیرین تامین می شود.

در ادامه حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر با انتقاد از صحبت های طولانی اعضا گفت: هر یک از اعضای شورا یک ساعت در مورد مسائل صحبت می کنند و زمانی که می خواهیم دو ایراد جدی مطرح کنیم اعلام می کنند که زمان است. بالا است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم صحبت کنیم، چندین ساعت موضوع برای گفت و گو داریم، اما تا زمانی که گفتگو تمام شود، مودب هستیم و در نهایت وقت کافی نداریم. موضوعات و یادآوری‌ها را در یک کیسه می‌گذارم و هر جلسه آنها را برمی‌گردانم.»

زعفرانچیلر با انتقاد از مدیریت تصریح کرد: حیف است این همه مدت به اعضا می گوییم تا جایی که امکان دارد صحبت کنید تا برای سایر اعضا وقت باشد.

وی ادامه داد: من به توصیه سایر شهرها عمل می کنم و حیف است که حتی توانایی نمایش پاورپوینت یا اتصال لپ تاپ به سیستم را نداریم، امکانات ما در سطح روستا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید