اتلاف وقت و هزینه پروژه میدان سبز مردم را آزار می دهد/ وضعیت مالی پروژه شفاف نیست

ساعت: 19:09
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780644

مهدی مهدیهانی گفت: مشکلات ناشی از کندی اجرای طرح میدان سبز بسیاری از مردم را نگران کرد در حالی که انتظار می رفت این طرح با درایت و تمرکز بر رضایت مردم ادامه پیدا کند اما باعث نارضایتی مردم منطقه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی مهدیهانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی در خصوص وضعیت پروژه سبزه میدان گفت: گسترش سریع شهرها باعث بروز مشکلاتی از جمله افزایش ابعاد فیزیکی شهرها، ادامه ساخت و ساز در نقاط آسیب پذیر و یا بروز ناهنجاری های ترافیکی شده است. میدان Svoboda را می بینیم.

رئیس کمیته عمران، حمل و نقل و امور زیربنایی شورای شهر قزوین با بیان اینکه قطعاً سبزه میدان مرکزی ترین فضای شهری قزوین و میدان اصلی با هویت تاریخی شهر در شرایط کنونی است، افزود: شهری فضا سالهاست که در دستور نشیمن شهرداری قزوین قرار دارد.

وی ادامه داد: میدان آزادی قزوین در یکی از پرترددترین تقاطع های جاده ای شهر قرار دارد و از آنجایی که در بافت تاریخی قرار دارد، بهترین مکان برای شروع ساماندهی ساختار شهر قزوین است. از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن این میدان در وسط شریان های ارتباطی مهمی که شمال، جنوب، شرق و غرب قزوین را به هم متصل می کند، با چالش های بزرگی مواجه است.

میدان سبز با چالش های بزرگی روبروست

این عضو شورای شهرداری تاکید کرد: متاسفانه مشکلات ناشی از کندی اجرای طرح ساماندهی میدان سبز قزوین مردم را بسیار نگران کرد، در حالی که انتظار می رفت این موضوع با درایت و رضایتمندی توسعه یابد اما نارضایتی را در پی داشت. نقش ضروری و رضایت مردم به چشم نمی خورد و در انتخاب فصل و زمان پروژه با بد سلیقه ای مواجه هستیم.

مهدیهانی با بیان اینکه قطعاً مسائل فنی و معماری پروژه ساماندهی دولت صفوی باید مورد بررسی و تایید مسئولان دانشگاه قرار گیرد، افزود: اقدامات لازم برای چنین مواردی از ابتدای شروع پروژه انجام شده است. امروز با یک نظرسنجی ساده از ساکنان خیابان های بولاگی، نادری، فردوسی، سپه و امام خمینی (ره) می توان به میزان نارضایتی مردم از این پروژه پی برد.

لزوم شفاف سازی وضعیت مالی پروژه گرین فیلد

یکی از اعضای شورای شهر قزوین گفت: وضعیت مالی پروژه سبزه میدان نیاز به شفاف سازی دارد چرا که برای اعضای شورای شهر قزوین مشخص نیست این پروژه چه خواهد بود و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اپلیکیشن های تجاری و اداری مختلف در اطراف سبزه میدان نیز باعث افزایش ازدحام شده است. اگرچه کاربردهای متنوع اطراف میدان می تواند فضای آن را زنده و پویا نگه دارد، اما در این میدان تردد عابران پیاده و عدم دسترسی به پارکینگ باعث بی نظمی و آلودگی شده است.

مهدیهانی اذعان داشت: در چنین فضایی انتظار بیشتری از دستگاه های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز و همچنین از پلیس راهنمایی و رانندگی داشتیم که متاسفانه محقق نشد. این گونه پروژه ها باید با اقدامات جهادی شبانه روزی اجرا و افتتاح شوند در حالی که متاسفانه ضعف آشکار مجری طرح باعث نارضایتی مردم شد.

مهدیهانی در پایان گفت: انتظار داریم شهردار شخصا در این موضوع ورود کند و از اتلاف وقت و هزینه بیشتر مردم جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید