آرای اعضای شورای تبریز شفاف شد/ ضرر میلیاردی بانک شهر به تبریز


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835915

جلسه امروز شورای شهرداری تبریز با نتایج متفاوتی به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آناج، جلسه امروز شورای شهر تبریز با تنش آغاز شد. چند تن از خانواده های شهدا و ایثارگران که به دلیل مشکلات آزمون استخدامی در صحن شورا حاضر شده بودند در نهایت از جلسه خارج شدند.

پس از دستور کار اولین جلسه ساخت و تجهیز بازارچه های محلی مناطق شهرداری، پرویز هادی؛ رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: بحث بازارهای محلی جزو مصوبات شورای قبل بود و شهرداران مناطق اول و دو را دعوت کردیم و قول دادیم عیدی بدهیم و سایر مناطق هم عیدی بدهند. برای شروع، نه اکنون در حال انتخاب و تعیین مکان بازار هستند.

وی ادامه داد: بیشتر سرشماری شده ها در مناطق مرفه نشین هستند در حالی که هدف کمیسیون راه اندازی بازارچه در محله های فقیرنشین و فقیرنشین تبریز بود.

محتوا؛ رئیس سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز نیز در این خصوص گفت: نظارت بر قیمت و کیفیت محصولات عرضه شده از وظایف سازمان میادین بوده و متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: هدف میدان ایجاد بازارچه های محلی در مناطق فقیرنشین و فقیر است. اما انتخاب محل بازارچه ها در اختیار شهرداری های مناطق است و ما هم به جانمایی بازارچه ها انتقاد داریم.

مهدی یوسفی مسئول هماهنگی امور شهرداری تبریز نیز گفت: 5 بازارچه محلی داشتیم که در سه ماهه نخست امسال سه بازارچه جدید به این تعداد اضافه می شود.

وی ادامه داد: شهر تبریز در کنار بازارچه ها مکان هایی را برای استقرار غرفه های تحویل محصولات در این مکان ها در نظر گرفته است که در تلاش هستیم حتی بیش از تعداد پیش بینی شده در بودجه، بازارچه محلی بسازیم.


اعضای هیئت مدیره احترام و کرامت خود را حفظ می کنند

دومین موضوع در دستور کار سخنرانی حجت الاسلام زعفرانچیلر یکی از اعضای شورای شهر بود. شهردار جناب آقای رنجبر به این واقعیت برمی گردد که برخی از اعضای محترم تاریخی از خود به جای گذاشته اند که سرآغاز یک جریان انقلابی استکباری و مفهومی غیرانقلابی برای دیگران است.

وی ادامه داد: طبیعتا نگاه ابزاری به مفاهیم مقدس به نفع ما و شهر نخواهد بود و این تقابل باعث کاهش حرکت دایره انقلاب می شود.

یکی از اعضای شورای شهر تبریز با بیان اینکه آجر کج از آنجا ریخته شد، گفت: یکی از اعضای شورا بعداً تصمیمات شورا را خود تسلیم خواند.

وی ادامه داد: یکی از خطرناک ترین اتفاقاتی که در حاشیه شورا در حال رخ دادن است، روند برچسب زدن و اتهام زدن است. وقتی یکی از اعضای شورا همکارش را شعبان بی مغز، سیاه نمایی و چتر دریایی معرفی می کند، چگونه می توان انتظار داشت افکار عمومی به ما نگاه کنند؟

زعفرانی چیلر توضیح داد: وقتی ساعت دو شب پیش یکی از اعضای شورا می رویم تا صدای او را به سمت تصمیم خود هدایت کنیم، این شخصیت ژله مانند نمی شود و تنها زمانی که با ما مخالفت می کند شخصیت ژله ای دارد. ?

وی ادامه داد: چرا تصمیم خود را درست و تصمیم دیگران را اشتباه می دانیم؟ چرا وقتی یکی از اعضای شورا به یک اشراف برچسب می زند، هیچکس واکنشی نشان نمی دهد؟

یکی از اعضای شورای شهر تبریز با اشاره به نتیجه این اتهامات و برچسب زدن ها گفت: چرا برخی از اعضای شورا معتقدند همه باید با ما موافق باشند و اختلافی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: شاید در ظاهر این روند آرام شده باشد اما در باطن مشکلات بیشتر می شود و اتفاقاتی در پشت صحنه رخ می دهد. از آن استفاده کنید.

زعفرانچیلر با بیان اینکه درخواست من این بود که با نهایت احترام صحبت و رفتار کنم، گفت: همه ما را شورای انقلابی می دانند اما با این کارها و مسلک ها به شورا و انقلاب آسیب می زنیم. در کنفرانس مطبوعاتی به سوالات و اتفاقات پاسخ خواهم داد، اما نه با برچسب و اتهام، بلکه با احترام.

دستور بعدی بررسی مجدد مصوبه کمیسیون ورزش در خصوص اماکن ورزشی شهرداری تبریز است که در آن هادی گفته است:

در نهایت اعضای شورا با واگذاری مدیریت اماکن ورزشی به معاونت ورزش موافقت کردند.

سپس اعضای شورا با دو تغییر فوری در سازمان قطار شهری به سازمان حمل و نقل ریلی به مدت یک سال موافقت کردند. اعضای شورا همچنین با تشکیل یک فوریت سازمان ورزشی موافقت کردند.


صدای نمایندگان شورا روشن می شود

دستور کار بعدی جلسه بررسی تصمیم کمیسیون ورزش در خصوص وضعیت کلیه نیروهای متخصص هنگام شروع به کار در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز بود که در این خصوص هادی گفت: آنها به صورت موقت در رشته شنا حضور دارند. استخرها

یوسفی پاسخ داد: در اسرع وقت این مشکل را حل خواهیم کرد و نیازی به تایید نیست.

همچنین با موافقت اعضا دو فوریت رای شفاف اعضای شورا به تصویب رسید.


بانک شهر و ضرر میلیاردی برای شهر

در ادامه این جلسه حجت الاسلام برگی با انتقاد از وضعیت بانک شهر گفت: بانک شهر تبریز از سال 88 بدون هیچ ریالی ریالی برای بهره مندی شهرداری استخدام نکرده است، گفت اشتباه کردم!

وی ادامه داد: اینکه همسر فلان مدیر در انتخابات شکست خورد و در بانک شهر کار کرد تا افسرده نشود و امتیازی به بانک ندهد کیست؟

رئیس شورای شهر تبریز تاکید کرد: چرا باید این میلیارد به بانک شهر داده شود؟ از مراجع نظارتی تقاضا داریم با پرداخت هزینه ای محکم به بانک شهر در خصوص زیان های وارده در شهر وارد بحث شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید