اظهارنظر درباره شناسایی 26 هزار نقطه ناامن تهران سوء تفاهم بود/ برخورد با فضاهای آسیب پذیر شهری بر عهده «شهرداری» است.

ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801278

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اظهارنظر درباره شناسایی 26 هزار نقطه ناامن تهران را سوء تفاهم خواند و گفت: تعریفی داریم که در بحث فضاهای آسیب پذیر شهری در مدیریت شهری مطرح شده و سوء تفاهم ایجاد کرده است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نرگس مدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از شناسایی 26 هزار نقطه خطرناک در تهران خبر داده بود، اما رئیس پلیس تهران صوفیه رد کرد، به خبرنگار ایلنا گفت: از این آمارها تاکید کردند که هیچ نقطه ابهامی در پایتخت وجود ندارد، این آمارها بر چه اساسی تکذیب شد؟ وی گفت: من اطلاعات کاملی از تعداد این نقاط ندارم و نمی دانم آمار و اطلاعات دوستان از کجا می آید اما در بحث فضاهای شهری آسیب پذیر در مدیریت شهری تعریفی داریم که ممکن است متفاوت از آنچه مطرح شد و سوء تفاهم شد .

وی ادامه داد: بسیاری از ساختمان های نیمه کاره و متروکه، پروژه های نیمه کاره نیمه تمام از نظر مدیریت شهری به عنوان فضاهای شهری بدون حفاظ تلقی می شوند که به نظر من دوستان این فضاها را بدون حفاظت نمی دانند.

مدنی پور گفت: این به معنای تلاش برای ایجاد امنیت نیست، بحث این است که این فضاهای آسیب پذیر شهری باید در حوزه حکمرانی شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تعریف فضاهای شهری بدون حفاظ گفت: در برخی نقاط کمبود روشنایی باعث ایجاد فضاهای شهری بدون حفاظ شده است، در برخی نقاط ارتفاع شمع ها فضایی بدون حفاظ را ایجاد کرده است که نیاز به اصلاح و در چنین مواردی آسیب پذیر است. فضاهایی ایجاد شده است زیرا محیط امنی را برای معتادان ایجاد می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: این فضاهای آسیب پذیر که در اثر سهل انگاری و رها شدن ایجاد شده است، با اقدامات ریز و درشت می توان از این وضعیت خارج شد و فکر می کنم تعاریف را اشتباه برداشت کرده ایم. ”

وی ادامه داد: ما در شهر فضاهایی داریم که یا کم نور هستند و یا پروژه های نیمه تمام و نیاز به تکمیل دارند و از این نظر فضای آسیب پذیری محسوب می شود. یکی از موارد پله های عابر پیاده است و یکی از دلایلی که پله های عابر پیاده را به فضای شهری بدون حفاظ تبدیل می کند نصب بنر بر روی آن است.

مدنی پور با تاکید بر اینکه موضوعات مطرح شده و پرداخته شده در حیطه اختیارات مدیریت شهری است، افزود: دوستان ما مسائلی را مطرح کردند که جزو وظایف مدیریت شهری است یعنی مسائلی که مدیریت شهری می تواند به آن توجه کند و این مکان ها و فضاها است. «از دفاع خارج شوید و برای حرکت بهتر در فضا به شهروندان احساس امنیت بدهید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: فضاهای پدافند شهری یکی از حوزه هایی است که مدیریت شهری می تواند به راحتی از این وضعیت خارج کند و حس آسایش و آرامش را در بین شهروندان ایجاد کند.

انتهای پیام/
منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید