حمله سایبری به شهرداری تهران یکی از موارد آسیب پذیر است


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896670

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: حمله سایبری به شهرداری تهران در نامه نگاری رئیس مرکز ملی فضای مجازی به رئیس جمهور به عنوان یکی از حوزه های مهم آسیب پذیری مورد توجه قرار گرفته و از دیگر مواردی است که دارای یک آسیب پذیری است. اولویت بالاتر از موضوع ارزیابی کارکنان. ، تعیین وظایف هیات مدیره و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اصغر قائمی در اطلاعیه پیش از دستور خود در شورای شهر تهران به شهردار تهران اعلام کرد: در دوره گذشته مدیریت شهری، بسیاری از سرمایه های انسانی به ویژه در حوزه فنی از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور رد و جدا شد. شهرداری تهران، این سازمان علاوه بر توانمندی های فنی و تجربیات کسب شده به ویژه تجربه اخیر در مدیریت و دفع حمله سایبری خردادماه امسال، باید مورد حمایت و توانمندسازی بیشتر قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه چالش سرمایه انسانی این سازمان و عدم تعادل حقوق و دستمزد نسبت به بازار کار آزاد فناوری اطلاعات باعث بی انگیزگی مدیران و کارشناسان سازمان در آینده نزدیک خواهد شد، گفت: در این راستا پس از حمله سایبری به شهرداری تهران، این موضوع در نامه رئیس مرکز ملی فضای مجازی به رئیس جمهور به عنوان یکی از محورهای مهم آسیب پذیری مورد توجه قرار گرفت و از جمله مواردی است که اولویت بالاتری نسبت به موضوع ارزیابی کارکنان در نظر گرفته شده است که باید تکلیف هیات مدیره و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران مشخص شود که متاسفانه پس از گذشت یک سال از ریاست جدید شهر، هنوز تصمیم گیری نشده است و این سازمان توسط یک سرپرست هدایت و مدیریت می شود.

قائمی تاکید کرد: هفته گذشته خبری به دست ما رسید که حکایت از ارزیابی کارکنان به منظور اصلاح یا تغییر وضعیت در سازمان فاوا داشت که دارای ابهاماتی بود. زیرا لزوم اجرای عجولانه ارزیابی و ایجاد جو گرم در سازمان، در حالی که هنوز برخی از سیستم ها به حالت عادی برنگشته اند یا خدمات بی کیفیت ارائه می دهند، ابهام دارد.

وی با بیان اینکه در نحوه ارزیابی، نحوه ارزیابی و حدود امتیاز قبولی ابهام و عدم شفافیت وجود دارد گفت: در اعضای گروه ارزیابی فنی خارج از شهرداری و نحوه جایگزینی و تامین نیروی انسانی در صورت اصلاح ابهام وجود دارد. با این روش

یکی از اعضای شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به اثرات احتمالی چنین اقداماتی بر انگیزه کارکنان شاغل به ویژه در فضای پس از حمله سایبری خردادماه، از شهردار تهران درخواست می شود موضوع را بررسی و دستور تهیه یک طرح را صادر کند. پاسخ مستند و مستدل .

دیدگاهتان را بنویسید