اعتراض انجمن اسلامی دانشگاه تبریز به لغو سخنرانی مهدی نصیری «با دخالت نهادهای امنیتی»

اعتراض انجمن اسلامی دانشگاه تبریز به لغو سخنرانی مهدی نصیری

روز جدید : انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با صدور بیانیه ای در خصوص لغو ویژه برنامه 13 آبان با سخنرانی مهدی نصیری علت دخالت نهادهای امنیتی را اعلام کرد.

اما این برنامه بر اساس پست مهدی نصیری در تلگرام، امشب ساعت 21 به صورت زنده در اینستاگرام برگزار می شود.

جایی برای متفکران دانشگاهی نیست

«در جلسات خود فکر کنید، بگویید، بنویسید، مراقبه کنید. آن صندلی های آزاد اندیشی را که صد بار – کم و بیش – تاکید کردم را بگذارید و آن چیزها را آنجا بگویید. مقام معظم رهبری، ۲۲ تیر ۱۳۹۰

بدینوسیله به اطلاع دانشجویان عزیز و عموم میرسانیم، همانطور که در بیانیه قبلی انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز، سخنرانی جناب آقای نصیری در روز سیزدهم آبان متاسفانه فشار و اراده نهادهای امنیتی خروج از دانشگاه شب قبل از برنامه لغو شد.

این اقدام توهین آمیز با لغو پرواز آقای نصیری و ممانعت از سوار شدن به هواپیما صورت گرفت تا اینکه هیات نظارت دانشگاه شب قبل از برنامه به صورت شفاهی و نه کتبی اعلام کرد که نظرشان نسبت به اجرای برنامه تغییر کرده و منفی بوده است. یعنی تا زمانی که تمامی مراحل صدور مجوز و مراحل اداری آن طی نشده و هیات نظارت دانشگاه این برنامه را تایید نکند.

ناگفته نماند که این رای در خارج از دانشگاه دیکته شد و کارکنان دانشگاه به جای اینکه به فکر استقلال دانشگاه و دانشجویان و حقوق بدیهی آنها باشند، گوش به فرمان نهادهای بیرونی هستند.

این اقدام غیرمسئولانه نماد سردرگمی و بیداری برای محدود کردن آزادی های مدنی و ترویج سلیقه و استبداد به جای هنجارگرایی در آغاز دولت جدید است.

ما دانشجویان انقلابی با دلسوزی به نهادهای مسئول هشدار می‌دهیم و از مسئولان ارشد استان می‌خواهیم در این موضوع ورود کرده و پاسخگوی علت این حادثه تلخ باشند تا این گونه برنامه‌های علمی و فکری در خارج از نیمه‌شب را وتو نکنند. .

دیدگاهتان را بنویسید