نهادهای امنیتی به فکر امنیت مردم باشند/ اعتراض اصلاح طلبانه بود نه براندازانه


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900596

رئیس شورای اسلامی گفت: امنیت حداقل تعهدی است که نظام سیاسی باید در قبال مردم قرار دهد و مسئولان امنیتی کشور باید با هرکس که امنیت مردم را مخدوش می کند برخورد کنند و در این امر تسامح وجود نداشته باشد. موضوع.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور صبح امروز (یکشنبه) خود با اشاره به اتفاقات اخیر کشور گفت: در حوادث تلخ اخیر اولین سوال این است که چرا و چگونه خانم مهسا امینی. فوت کرد.

وی افزود: در این راستا همانطور که پیش از این از سوی ماموران هر سه قوه مطرح شد، موضوع باید با جدیت پیگیری و نتیجه به صورت رسمی اعلام شود و با هرگونه قصور و تقصیر احتمالی متناسب با تقصیر و بدون برخورد برخورد شود. توطئه های دشمن باعث نمی شود وظایف خود را در قبال شهروندان فراموش کنیم.

رئیس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مشکل بعدی در این مورد ناکارآمدی دستگاه های فرهنگی و آموزشی بود که در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف وظیفه اصلی را بر عهده داشتند و تاکید کرد: می خواهم گزارشی از این موضوع ارائه شود. عملکرد این نهادها توسط کمیسیون های تخصصی به مجلس در این راستا به عنوان پاسخ دهندگان اولیه تهیه و به مجلس و مردم ارائه شود.

کلیباف افزود: البته عرض کنم که مشکل اصلی مردم و جامعه همچنان اقتصاد است و گلایه های کاملا بجا در این باره وجود دارد که تا حل آن فاصله داریم و باید تلاش مضاعف کنیم.

وی گفت: یکی از نکات دیگری که در این حادثه بر همگان روشن شد این بود که دشمن به دنبال فرصت برای ضربه زدن به مردم و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و از بین بردن امنیت مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اضافه کرد: بسیاری از کسانی که در ابتدا از فوت خانم امینی و گشت امنیت اخلاقی انتقاد کردند، اهداف خرابکارانه نداشتند و مخالف اغتشاشات و اقدامات امنیتی بودند، اما خارجی هایی را دیدیم که با آنها کاری نداشتند. هیچ پشتوانه مادی و معنوی برای ایران عزیزمان ندارند، با خوشحالی برای خانم امینی اشک تمساح می ریزند و برای براندازی نظام عملیات تحریک و آشوب و تشویش را علیه امنیت مردم آغاز می کنند.

کلیباف بیان کرد: امنیت حداقل تعهدی است که نظام سیاسی باید به مردم بدهد و ماموران امنیتی کشور باید با هرکسی که امنیت مردم را مخدوش می کند برخورد کنند و در این زمینه هیچ تسامحی وجود نداشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر ایجاد هرج و مرج در خیابان ها و رفتارهای ضدامنیتی خلاف قانون موجب تضعیف انسجام اجتماعی، تهدید اقتصاد مردم و افزایش فشار و تحریم دشمن می شود.

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه در روزهای گذشته که محدودیت هایی برای رعایت مسائل امنیت سایبری اعمال شد، شاهد آسیب بسیاری از کسب و کارها هستیم، تصریح کرد: علاوه بر این، دشمن خارجی با احساس ضعف در جامعه ایران، فشار اقتصادی را افزایش می‌دهد و دشمنی که آماده برداشتن بسیاری از تحریم‌ها بود، تحریک می‌شود تا فشار بر مردم ایران را افزایش دهد، درست مانند حوادث سال 1387 دشمنی که با ایران توافق می‌کرد. تحریم های گسترده ای علیه ایران اعمال کند.

کلیباف افزود: در این زمینه باید به این نکته توجه داشت که هر اقدامی با هر روش و با هر انگیزه ای که مردم را در مقابل هم قرار دهد، تضعیف انسجام اجتماعی و در جهت اراده دشمن است و باید از آن پرهیز کرد. .

وی با اشاره به اینکه البته برخورد با کسانی که امنیت صاحبان قدرت را تهدید می کنند به این معنا نیست که به مشکلات موجود رسیدگی نکنیم، تصریح کرد: همانطور که در سخنرانی قبلی تاکید کردم قبل از شروع اغتشاشات باید ساختارها را اصلاح کنیم. و روش های اجرا، گشت امنیت اخلاقی را به گونه ای تغییر دهد که چنین حوادثی تکرار نشود.

رئیس شورای اسلامی تاکید کرد: در حد اختیارات خود این موضوع را پیگیری خواهم کرد و امیدوارم با هماهنگی سایر مسئولان ذیربط بتوانند تصمیمات عاقلانه و موثری را برای اصلاح روند فعلی اتخاذ کنند.

کلیباف همچنین با اشاره به اینکه معتقدم وجود اعتراض به اصلاح امور یکی از دستاوردهایی است که انقلاب اسلامی به مردم داده است، گفت: به عنوان مثال اخیرا اعتراضات زیادی چه در فضای مجازی، چه در فضای عمومی و چه در سطح عمومی داریم. فضا و برخی اعتراضات به حق باعث اصلاح تصمیمات در فضای مجازی شد، همچنین اعتراضاتی مانند اعتراض معلمان و مستمری بگیران در این مدت بود که از مصوبات مجلس حمایت کردند و بخش مهمی از مطالبات آنها نیز محقق شد. .

وی افزود: اما مهم این بود که این اعتراضات اعتراضات اصلاح طلبانه بود نه اعتراضات براندازانه و هدف واقعی از همه این اعتراضات اصلاح امور یا مطالبه هدف مشخص بود.

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه چندی پیش رهبر معظم انقلاب در سخنرانی رسمی خود ضمن تشکر از اعتراض جامعه کارگری، آن را صحیح دانستند و تأکید کردند که کارگران در اعتراض خود مرز عزت و دشمن را مشخص می کنند. تصریح کرد: در اینجا از همه معترضان می خواهم که اجازه ندهند اعتراض آنها به جای اصلاح طلبی، ضد امنیتی و براندازانه شود، مبادا از پیگیری اصلاحی که خواسته اند غفلت شود.

کلیباف با ابراز تأسف از اینکه گروه های تجزیه طلب نیز با حمله مسلحانه به بازار و مراکز عمومی و انتظامی از فضاهای ایجاد شده سوء استفاده و امنیت شهر زاهدان را مورد تهاجم قرار می دهند، تاکید کرد: بر مردم شریف و شریف سیستان و بلوچستان لازم است که اینجانب می‌خواهم از کسانی که با هوش کامل، اشرار و گروه‌های تروریستی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و زمینه صلح را در منطقه فراهم کردند، تشکر کنم.

رئیس شورای اسلامی در پایان ضمن عرض سلام و تسلیت به شهدای امنیت این ایام و تشکر از ماموران امنیتی و انتظامی که در جهت تامین امنیت مردم تلاش می کنند، اظهار داشت: جوانان این مملکت که فرزندان ایران عزیزمان هستند، اعلام و ابراز امیدواری می کنم که با مسئولیت گروه های مرجع، هوشمندی معترضان در انتخاب اعتراض اصلاح طلبان و درایت ماموران امنیتی و انتظامی. ، شاهد ادامه چنین حوادث ناگواری نخواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید