اعتراض ایران به شورای امنیت و گوترش نسبت به اظهارات جنگ طلبانه سران رژیم صهیونیستی


ساعت: 01:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887207

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به آنتونیو گوترش، رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد، نسبت به اظهارات خصمانه و تهدیدآمیز سران رژیم صهیونیستی نسبت به اظهارات خصمانه و تهدیدآمیز این رژیم واکنش نشان داد و اعتراض کرد. ایران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید تختوانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در این نامه با اشاره به اظهارات اخیر عیال هلطا، مشاور امنیت ملی و رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی علیه ایران، از ادامه تهدیدات رژیم صهیونیستی خبر داد. استفاده از زور علیه ایران این اظهارات علناً مسئولیت عملیات خرابکارانه و اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل در ایران را تأیید می کند


در این نامه اشاره شده است که در مصاحبه ای در 14 ژوئیه 2022، ایال هلاتا، رئیس شورای امنیت ملی رژیم اسرائیل، آشکارا ایران را به عملیات تروریستی بیشتر تهدید کرد و گفت: «در یک سال گذشته… در ایران، به ندرت بوده ایم. اقدام کرد.» وی همچنین با بیان اینکه «اسرائیل بدون توجه به نظر واشنگتن در این زمینه، مستقلاً علیه جمهوری اسلامی عمل خواهد کرد»، افزود: این تنها ادامه اقداماتی است که در سال گذشته انجام داده است.

در این نامه تاکید شده است که این اظهارات تحریک آمیز نه تنها نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور ملل متحد است، بلکه اعتراف آشکار مسئولیت عملیات و اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل علیه مقامات و دانشمندان ایرانی و زیرساخت های صلح آمیز هسته ای ایران است. که این رژیم در سالهای اخیر در خاک ایران انجام داده است. همچنین این واقعیت را ثابت می کند که رژیم اسرائیل مسئول این گونه اقدامات جنایتکارانه و تروریستی است و باید پاسخگو باشد و عواقب این جنایات را بپذیرد.

این نامه همچنین به اظهارات اخیر بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اشاره دارد که بار دیگر به دروغ و کمپین اطلاعات نادرست علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران متوسل شد و در مصاحبه ای در 26 ژوئیه 2022 اعلام کرد که اسرائیل قادر به انجام اقدامات جدی است. آسیب و تاخیر به برنامه هسته ای ایران.

در نامه ایران تاکید شده است که جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران در راستای اجرای سیاست‌های شوم این رژیم در منطقه، حق مشروع خود را بر اساس قوانین بین‌الملل و ملل متحد در منشور ملل متحد اعلام می‌کند. به این گونه اقدامات جنایتکارانه و تروریستی پاسخ دهد و در هر زمانی که مقتضی بداند از مردم و منافع امنیت ملی خود محافظت کند.

تسلیم ایران از شورای امنیت می خواهد که به تعهدات خود بر اساس منشور برای حفظ صلح و امنیت بین المللی پایبند باشد و سیاست جنگ افروزانه و اقدامات بدخواهانه رژیم اسرائیل را که تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت بین المللی است، محکوم کند.

دیدگاهتان را بنویسید