انتقاد سفیر ایران از سکوت شورای امنیت در قبال تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات سوریه، افزود: حضور و تحرک گروه‌های تروریستی در سوریه، حاکمیت ملی این کشور و صلح منطقه‌ای را تضعیف می‌کند. و امنیت.» در معرض خطر هستند و باید در اسرع وقت متوقف شوند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به وضعیت مردم سوریه اشاره کرد و گفت: شرایط انسانی در این کشور همچنان سخت است و رنج و سختی های زندگی عواقب مهمی را برای مردم سوریه به همراه داشته است. مردم و توجه به نیازهای مردم در بسیاری از زمینه ها ضروری است.»

سفیر ایران در سازمان ملل، ارائه کمک های بشردوستانه را ضروری دانست و افزود: اطمینان از دسترسی بدون مانع، سریع و ایمن برای کمک به نیازمندان در سراسر سوریه باید در اولویت قرار گیرد. نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر لزوم حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد و افزود: این امر با پایان تهاجم خارجی علیه سوریه و اشغال این کشور محقق می شود.

وی همچنین لزوم رفع تهدیدهای تروریستی و لغو تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه مردم سوریه را یادآور شد. دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ما از همکاری کامل دولت سوریه با سازمان ملل و سازمان های بشردوستانه حمایت می کنیم و در این زمینه، ایران از تلاش های دولت سوریه برای بهبود شرایط انسانی در سوریه قدردانی می کند. .

ایروانی افزود: تلاش های فعلی برای اجرای موثر قطعنامه 2642 نیز باید مورد تشویق قرار گیرد و تکمیل پروژه های لازم برای مردم مانند برق، آب، بهداشت، بهداشت، آموزش و سرپناه تسریع شود.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد معتقد است که تنها راه برای بهبود اوضاع سوریه، راه حل سیاسی است که از طریق یک فرآیند سیاسی به رهبری خود سوری ها و با تسهیل سازمان ملل صورت می گیرد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: ایران از نشست آتی کمیته قانون اساسی و تعامل سازنده طرفین با نماینده ویژه در امور سیاسی برای حل و فصل موثر اختلافات از طریق تشکیل کمیته قانون اساسی حمایت می کند. سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین گفت: تردد آزادانه گروه های تروریستی و حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در این کشور حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و صلح و امنیت منطقه را تهدید می کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه جنگ با تروریسم نباید تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه را نقض کند، گفت: ایران اصرار دارد به حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در مناطقی از سوریه که منجر به فعالیت های تروریستی در آن مناطق شده است پایان دهد. .

ایروانی افزود: با وجود درخواست های مکرر جمهوری عربی سوریه برای محکومیت رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل، تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را به انجام تجاوزات و جنایات به صورت آشکارتر و گسترده تر تشویق کرده است که شامل هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت های اساسی در سوریه است که نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه است. ، خواهد بود

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل از شورای امنیت خواست استفاده از استانداردهای دوگانه در موضوع سوریه را متوقف کند و تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم و این رژیم را به جنایت و به خطر انداختن صلح و امنیت منطقه متهم کند. .

دیدگاهتان را بنویسید