علت تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه عدم همراهی با مصالحه است

به گزارش خلیل الحیات، وی در گفت و گو با شبکه الاقصی با تاکید بر ثبات و تمامیت ارضی سوریه گفت: تجاوزات اسرائیل به سوریه را محکوم می کنیم.

وی افزود: رژیم اشغالگر به این دلیل به سوریه حمله می کند که نتوانسته است این کشور را مجبور به پیوستن به سازش ها و عادی سازی روابط کند.

الحیات تاکید کرد: امیدواریم سوریه با توجه به موقعیتی که دارد به نقش رهبری خود در منطقه دست یابد.

سخنگوی حماس ادامه داد: دشمن صهیونیستی را نباید متحد و دوست هیچ کشور عربی یا اسلامی دانست و این رژیم تهدیدی برای منطقه و تهدیدی برای امنیت و ثبات آن است.

الحیات گفت: ما به مقاومت و مبارزه با رژیم اشغالگر ادامه می دهیم و توان دفاعی خود را تقویت می کنیم و همه امکانات برای تثبیت ثبات مردم فلسطین در غزه و بیت المقدس را در اختیار داریم.

وی همچنین تاکید کرد که رژیم اشغالگر باید مسئولیت ادامه محاصره غزه را بپذیرد و غزه هزینه پایداری و دفاع از مسجد الاقصی را می پردازد.

الحیا در بخشی دیگر از سخنان خود روابط حماس با ترکیه را خوب توصیف کرد و افزود: این جنبش خواهان برقراری روابط با همه کشورها است.

در همین حال حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس پیشتر با صدور بیانیه ای تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم کرده بود.

در این بیانیه آمده است: این تجاوزات نشان دهنده خوی تروریستی و آزار و اذیت رژیم صهیونیستی علیه منطقه است.

سخنگوی حماس همچنین با اشاره به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه، تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اشغالگران را محکوم کرد.

گفتنی است پدافند هوایی ارتش سوریه بامداد جمعه با جدیدترین تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی در حومه دمشق مواجه شد. یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ساعت 4:20 بامداد دیروز چندین حمله هوایی به مناطقی در جنوب دمشق در بلندی های جولان اشغالی انجام داد.

به گفته این منبع، سامانه دفاعی سوریه در برابر این موشک ها قیام کرده و موفق شده است بیشتر آنها را ساقط کند. این منبع به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: تجاوزات دشمن منجر به زخمی شدن غیرنظامیان و خسارات مالی شده است. فرودگاه بین المللی دمشق پس از این حمله تعطیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید