موضع جنگ طلبانه بروکسل منجر به ادامه جنگ و درد می شود


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905003

سخنگوی وزارت امور خارجه مجارستان گفت: این موضع خصمانه بروکسل منجر به ادامه جنگ و درد می شود. این رویکرد بسیار خطرناک و غیرقابل قبول است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راشاتودی، ایلوا یوهانسون کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا اخیراً اظهارات خصمانه ای علیه مسکو داشته و تاکید کرده است که «برای پایان دادن به بحران کنونی، ابتدا پوتین باید بازنده جنگ باشد». اظهاراتی که واکنش تند سخنگوی وزارت امور خارجه مجارستان را در پی داشت.

تاماس منزر، سخنگوی وزارت امور خارجه مجارستان، یوهانسون را به “اظهارات بسیار خطرناک” متهم کرد و گفت: این اظهارات بسیار خطرناک است زیرا پایان بحران را به یک حادثه نظامی مرتبط می کند. اتفاقی که نمی دانیم کی تمام می شود یا اصلاً تمام می شود.

وی افزود: این موضع خصمانه بروکسل منجر به ادامه جنگ و درد می شود. این رویکرد بسیار خطرناک و غیرقابل قبول است.

منتزر با تکرار موضع دولت مجارستان گفت: ما به جای یک جنگ طولانی به صلح زودهنگام نیاز داریم و صلح مستلزم آتش بس و گفتگوی فوری است.

مجارستان از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در پایان فوریه همواره موضعی بی طرف اتخاذ کرده است. بوداپست از ارسال سلاح به کیف خودداری می کند و همواره از تحریم های بروکسل علیه مسکو انتقاد کرده است. بوداپست که به شدت به انرژی روسیه وابسته است، توانست خود را از برخی تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو رهایی بخشد.

مسکو که از آغاز درگیری همواره کیف را به میز مذاکره دعوت کرده است، دولت اوکراین را به از بین بردن ظرفیت دستیابی به راه حل مسالمت آمیز متهم کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به تازگی فرمانی را امضا کرده است که هرگونه مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را رسماً غیرممکن می‌کند.

این اقدام پس از برگزاری همه پرسی و پیوستن چهار استان دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه صورت گرفت. کشورهای غربی این همه پرسی را «جعلی» خوانده اند و همچنان مناطق مذکور را بخشی از خاک اوکراین می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید